4,7 proc. więcej na reklamę zewnętrzną, reklama tranzytowa 18 proc. w górę

W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy firm reklamy zewnętrznej raportujących do IGRZ wyniosły 355,2 mln zł, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a wartość całego rynku jest szacowana na 401,8 mln zł. Nakłady na samą reklamę tranzytową osiągnęły wartość 20,3 mln zł, o 18 proc. więcej niż przed rokiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W samym trzecim kwartale br. przychody firm raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wyniosły 117,5 mln zł, wobec 113,2 mln zł rok wcześniej. 21,5 proc. tych inwestycji pochodzi z branży handlowej, 12 proc. - z mediów, 11,4 proc. - od producentów napojów i alkoholi, 10 proc. - z branży określanej jako czas wolny, a 9,7 proc. - z sektora telekomunikacyjnego.

- Rynek reklamy OOH utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie bliskim 5 procent. Zgodnie z naszymi prognozami. Wbrew zakrojonej na szeroką skalę „walki” z systemowymi nośnikami reklamy w niektórych miastach, zwłaszcza w Warszawie - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Dla przedsiębiorców z branży taka sytuacja pozostaje niezrozumiała. Preferuje bowiem bylejakość i geszefciarstwo, z którymi urzędnicy miejscy jakoś „nie chcą walczyć”. Gorsze wypiera lepsze. Dlatego profesjonalne firmy wykazują czym naprawdę jest profesjonalizm. Inwestują w jakość nośników i nowoczesne rozwiązania dotyczące wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych - dodaje.

Wydatki na cyfrową reklamę zewnętrzną od stycznia do września br. zostały oszacowane na 16,9 mln zł. Liderem tego segmentu jest niezmiennie firma Screen Network.

Według IGRZ w całym br. wartość reklamy zewnętrznej wzrośnie o 5 proc. - Prognoza krótkoterminowa pozytywna. Warunki makroekonomiczne niekorzystne w dalszej perspektywie. Rok 2017 będzie przełomowym i doprowadzi do zmian strukturalnych na rynku OOH, oznaczającym finalny etap jego konsolidacji - uważa Lech Kaczoń. - Ewentualne uchwały reklamowe w największych miastach (o ile w ogóle wejdą w życie) mogą spowodować niepokoje społeczne na rynku i jego osłabienie - zaznacza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style