Średnia wieku fanów esportu to 26 lat, równocześnie interesują się sportem tradycyjnym

Wśród fanów esportu 71 proc. to mężczyźni, a średnia wieku kibica to 26 lat - wynika z raportu Nielsen Esports. Osoby lubiące sporty elektroniczne, równocześnie interesują się tradycyjnymi dyscyplinami sportowymi - piłką nożną, baseballem czy koszykówką.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Średnia wieku fanów esportu to 26 lat, równocześnie interesują się sportem tradycyjnym

Średni wiek fana esportu to 26 lat, w w przypadku fana sportu tradycyjnego to 28 lat. 71 proc. zainteresowanych sportami elektronicznymi to mężczyźni. Spośród 29 proc. kobiet, blisko co czwarta ogląda streamy przynajmniej raz w tygodniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biznes-sportowy-e-sport-perspektywy-rozwoju ##

Osoby interesujące się esportem są także fanami tradycyjnych dyscyplin sportu. W USA 66 proc. z nich interesuje się footbolem amerykańskim, 57 proc. koszykówką, a 47 proc. - baseballem. W Wielkiej Brytanii fani esportu lubią piłkę nożną (59 proc.), boks (42 proc.) i sporty motorowe (36 proc.). Futbol to również dyscyplina ceniona wśród francuskich i niemieckich kibiców sportów elektronicznych (odpowiednio – 57 i 66 proc).

grafika

Gracze deklarują, że przed telewizorem spędzają około czterech godzin w tygodniu, grają osiem, zaś 3,5 godziny tygodniowo spędzają na oglądaniu seriali i filmów online. Zapytani o ulubiony sprzęt do gier, Francuzi i Niemcy wskazują komputery stacjonarne, Amerykanie Xboxa One, zaś Brytyjczycy PlayStation4.

grafika

Fani esportu na pytanie, kiedy zaczęli się nim interesować, najczęściej odpowiadali, że od roku do trzech lat temu – w USA i Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 55 proc., we Francji 52 proc., a a Niemczech – 51 proc. Ponad jedna trzecia francuskich i brytyjskich  kibiców odpowiedziała, że „w ciągu ostatniego roku”, podobnie jak 30 proc. Niemców i 29 proc. Amerykanów. Najmniej liczną grupę fanów esportu stanowią osoby interesujące się nim dłużej niż cztery lata.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ziemowit-rys-zmiany-legislacyjne-wyzwaniem-dla-esportu ##

 Czy sporty elektroniczne powinny zostać włączone do dyscyplin olimpijskich? Zdaniem 28 proc. ich kibiców, tak. Z kolei 71 proc. sądzi, że esport stanie się powszechną formą rozrywki w ciągu najbliższej dekady.

grafika

Fanom esportu nie zasadniczo nie przeszkadza fakt współpracy środowiska z markami. Komercyjne akcje aprobuje od 51 proc. (w Wielkiej Brytanii) do 58 proc. kibiców sportów elektronicznych (w wypadku USA). Niechęć wyraża jedynie średnio po kilka procent badanych z czterech krajów.

grafika

Badanie „The Esports Playbook: maximizing your investment through understanding the fans” zostało przeprowadzone przez Nielsen Esports w czterech krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech na grupie 1000 osób w każdym z krajów. Respondenci mieli od 13 do 40 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową