Nielsen wprowadza pomiar reklam dynamicznych w Polsce

Nielsen od października umożliwia swoim klientom rozpoznanie reklam dynamicznych (DAI, czyli tzw. addressable tv) oraz zbiorcze raportowanie ich wyników w ramach pomiaru oglądalności telewizji w domach.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nielsen wprowadza pomiar reklam dynamicznych w Polsce
fot. Nielsen.com

Do wykrywania reklam dynamicznych na telewizorze firma Nielsen wykorzysta technologię watermark, która jest elementem tzw. Złotego Standardu Pomiaru, przygotowanego przez rynek.

Watermark (inaczej znak wodny) to specjalny dźwięk, który jest wgrywany do reklam dynamicznych i wykrywany przez mierniki telewizyjne, ale niesłyszalny dla ludzkiego ucha. Dzięki znakom wodnym, w trakcie oglądania specjalizowanych reklam przez panelistów, rozwiązanie Reconciliation DAI zmniejszy oglądalność spotu liniowego, w którym nastąpiła podmiana reklamy.

- Wraz z wprowadzeniem oferty addressable tv w Polsce jesteśmy gotowi wprowadzić pomiar Reconciliation DAI. Dzięki zastosowaniu technologii watermark oglądalność reklam typu addressable tv będzie widoczna jako oddzielny typ reklamy. Jest to kolejny krok w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, który dopasowuje pomiar do współczesnych wyzwań rynku reklamy - komentuje Michał Buszko, advanced measurement manager w firmie Nielsen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-media-addressable-tv-cena-oferta-jak-dziala,7169760588519553a ##

Reklama DAI (tzw. addressable tv) polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internetowej, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. W praktyce oznacza to, że widzowie tego samego kanału mogą oglądać w jednym czasie różne bloki reklamowe.

- Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe mogą być precyzyjniej kierowane do określonych grup docelowych - informuje biuro prasowe Nielsena.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-total-ad-ratings,7169756729218689a ##

Firma AGB Nielsen Media Research w ub.r. zwiększyła wpływy o 10,6 proc. do 32,25 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 14,9 proc. miała 4,19 mln zł straty netto.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych