Nielsen: spadek wydatków reklamowych w I poł. b.r.

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku nakłady reklamowe wUSA zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego o 1,4 procenta, do poziomu 67,6 miliarda dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Czołowych dziesięciu amerykańskich reklamodawców zmniejszyłoswoje nakłady w tym okresie łącznie o prawie 6 procent, do 7,7miliarda dolarów - informuje serwis Adweek, powołując się na danefirmy badawczej Nielsen Monitor-Plus.

Biorąc pod uwagę poszczególne sektory medialne, największywzrost wydatków reklamowych odnotowano w przypadku telewizjikablowej (o 8 procent). Najwięcej straciły natomiast radio (spadeko 10 procent), lokalna prasa codzienna (o 7 procent) i tradycyjnatelewizja (o 6 procent).

Zdecydowanie lepiej zapowiada się II połowa roku, na conajwiększy wpływ będą miały Igrzyska Olimpijskie w Pekinie itrwająca za oceanem kampania wyborcza. Dzięki temu w całym 2008roku wydatki na reklamę w USA powinny zwiększyć się wobec roku 2007o około 2 procent.

źródło: Adweek

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu