Polscy internauci będą dłużej korzystać z mediów społecznościowych

Prawie połowa polskich użytkowników internetowych mediów społecznościowych uważa, że za kilka lat będzie z nich korzystać dłużej niż obecnie – wynika z badania IMAS OnLine na zlecenie Euro RSCG Sensors. Co trzeci internauta funkcjonujący w społecznościach sieciowych realizuje w ten sposób połowę swojego życia towarzyskiego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

54 proc. polskich internautów korzystających w sieci z mediów społecznościowych zgadza się ze stwierdzeniem, że daje im to szansę na nawiązywanie nowych kontaktów i podtrzymywanie już istniejących. 61 proc. użytkowników social mediów nie zgadza się, że są one domeną smutnych, aspołecznych ludzi. Dla 36 proc. respondentów kontakty zapośredniczone przez internet stanowią około połowy całego życia towarzyskiego, a 53 proc. deklaruje, że wolałoby mieć więcej bezpośrednich kontaktów z ludźmi. Prawie połowa polskich użytkowników internetowych mediów społecznościowych nie zgadza się z opinią, że są one tylko chwilową modą. Jednocześnie respondenci bardziej cenią informacje z tradycyjnych mediów niż z internetowych społeczności.

grafika

Najwięcej polskich użytkowników internetowych mediów społecznościowych przewiduje, że w najbliższych latach będzie z nich korzystać tak samo intensywnie albo jeszcze dłużej niż teraz.

grafika

Badanie opinii i zachowań polskich użytkowników serwisów społecznościowych zostało przeprowadzone przez IMAS OnLine na zlecenie Euro RSCG Sensors w styczniu bieżącego roku. Ankiety internetowe objęły 538 osób korzystających z co najmniej dwóch serwisów społecznościowych minimum raz w tygodniu. Wśród respondentów 30 proc. to osoby w wieku 25-34 lata, 24 proc. – w wieku 18-24 lata, 21 proc. – w wieku 35-44 lat, natomiast 64 proc. to kobiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu