Adobe zebrało dane zgromadzone od blisko 600 wydawców na całym świecie, którzy stworzyli około 1500 publikacji na tablety za pomocą pakietu Adobe Digital Publishing Suite.
Z analizy wynika, że 68% czytelników na całym świecie płaci za cyfrowe magazyny i gazety stworzone za pomocą Adobe Digital Publishing Suite. Na liczbę tę składają się zakupy pojedynczych numerów (15%), subskrypcje (26%) oraz pakiety wydań drukowanych i cyfrowych (27%). Co piąte wyświetlenie strony w aplikacji magazynu utworzonego za pomocą oprogramowania jest reklamą. Czytelnicy korzystają prawie z połowy (48%) funkcji interaktywnych dostępnych w aplikacjach Digital Publishing Suite, a najczęściej używane są strony WWW i materiały wideo.
Ponad połowa (56%) czytelników przeznacza na czytanie magazynów i gazet cyfrowych od 25 minut do 2,5 godzin w miesiącu. W ciągu ostatniego półrocza czas ten wydłużył się o 70%. Konsumenci otwierają aplikacje stworzone przy użyciu Digital Publishing Suite średnio do pięciu razy w miesiącu, przy czym 9% spośród nich przeznacza na czytanie publikacji cyfrowych ponad 5 godzin miesięcznie.

Adobe zaprezentowało nowe funkcje pakietu Digital Publishing Suite zorientowane na potrzeby przedsiębiorstw, w tym merchandising wewnątrz aplikacji (in-app), dostarczanie treści wybranym odbiorcom na podstawie profilów użytkowników oraz przyspieszenie tworzenia aplikacji.
Adobe Digital Publishing Suite jest środowiskiem usług udostępnianych w hostingu oraz technologii przeglądania, zintegrowanych z oprogramowaniem Adobe Creative Suite 5.5. Środowisko to w połączeniu z oprogramowaniem Adobe InDesign CS5.5 umożliwia publikowanie i dystrybucję magazynów cyfrowych, gazet czy reklam na tabletach.
Digital Publishing Suite jest dostępny w wersjach Enterprise, Professional i Single Edition. Polskim partnerem Adobe sprzedającym i wdrażającym oprogramowanie jest Optizen Labs.










