Przetarg Głównego Inspektoratu Pracy wbrew etyce PR

Przetarg ogłoszony przez Główny Inspektorat Pracy narusza kodeks public relations – oceniła Rada Etyki PR. Wśród warunków stawianych agencjom znalazło się zapewnienia określonej liczby publikacji w mediach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Rada Etyki Public Relations skrytykowała przetarg na obsługę kampanii promującej bezpieczeństwo pracy w budownictwie, który ogłosił Główny Inspektorat Pracy. Zastrzeżenie instytucji wzbudził jeden z warunków stawianych firmom: zapewnie określonej liczby publikacji w mediach.

„Taka sytuacja stanowi poważny problem dla firm public relations zamierzających stanąć do przetargu, gdyż zapis ten może wiązać się z zobowiązaniem, które przez branżowe kodeksy etyki jest traktowane jako naganne” - czytamy w komunikacie Rada Etyki PR. „Taki zapis nie wzbudziłby sprzeciwu, jeżeli byłoby jednoznacznie sprecyzowane, iż chodzi o artykuły sponsorowane (płatna reklama). W tym przypadku nie mamy do czynienia z taką jednoznacznością, a zatem agencje pragnące przystąpić do przetargu i jednocześnie dbające o etyczne praktyki zostają postawione w kłopotliwej sytuacji” - ocenia instytucja.

Jednocześnie Rada Etyki PR poinformowała, że otrzymuje z branży sygnały o podobnych wymaganiach klientów. W związku z tym zaapelowała do firm i instytucji podejmujących współpracę z agencjami public relations, żeby nie wymagały od nich konkretnych ilości publikacji medialnych. Rada zauważyła bowiem, że firmy PR przestrzegające kodeksu branżowego na dobrą sprawę nie powinny w ogóle odpowiadać na takie oferty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami