Przetarg Głównego Inspektoratu Pracy wbrew etyce PR

Przetarg ogłoszony przez Główny Inspektorat Pracy narusza kodeks public relations – oceniła Rada Etyki PR. Wśród warunków stawianych agencjom znalazło się zapewnienia określonej liczby publikacji w mediach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Rada Etyki Public Relations skrytykowała przetarg na obsługę kampanii promującej bezpieczeństwo pracy w budownictwie, który ogłosił Główny Inspektorat Pracy. Zastrzeżenie instytucji wzbudził jeden z warunków stawianych firmom: zapewnie określonej liczby publikacji w mediach.

„Taka sytuacja stanowi poważny problem dla firm public relations zamierzających stanąć do przetargu, gdyż zapis ten może wiązać się z zobowiązaniem, które przez branżowe kodeksy etyki jest traktowane jako naganne” - czytamy w komunikacie Rada Etyki PR. „Taki zapis nie wzbudziłby sprzeciwu, jeżeli byłoby jednoznacznie sprecyzowane, iż chodzi o artykuły sponsorowane (płatna reklama). W tym przypadku nie mamy do czynienia z taką jednoznacznością, a zatem agencje pragnące przystąpić do przetargu i jednocześnie dbające o etyczne praktyki zostają postawione w kłopotliwej sytuacji” - ocenia instytucja.

Jednocześnie Rada Etyki PR poinformowała, że otrzymuje z branży sygnały o podobnych wymaganiach klientów. W związku z tym zaapelowała do firm i instytucji podejmujących współpracę z agencjami public relations, żeby nie wymagały od nich konkretnych ilości publikacji medialnych. Rada zauważyła bowiem, że firmy PR przestrzegające kodeksu branżowego na dobrą sprawę nie powinny w ogóle odpowiadać na takie oferty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały