Raport BIK nie w 5 minut - mailing Open Finance wprowadzał w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że maile promujące Open Finance wprowadzały internautów w błąd, obiecując załatwienie darmowego raportu z Biura Informacji Kredytowej w ciągu 5 minut.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skargę na mailing Open Finance złożył jeden z odbiorców tej reklamy. Według jego relacji po wypełnieniu wniosku o BIK, do którego prowadził mail, wyświetliła mu się informacja: „Nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w ciągu 48 godzin”. „Delikatnie mówiąc, reklama wprowadza w błąd” - podsumował internauta.  

Firma Open Finance nie ustosunkowała się do tego zarzutu. Natomiast Komisja Etyki Reklamy całkowicie się z nim zgodziła, orzekając, że mail reklamowy wprowadzał konsumentów w błąd, nadużywając ich zaufania. „Konsument nie może otrzymać tego raportu BIK bez osobistego spotkania z konsultantem, co w reklamie nie zostało zaznaczone” - podkreśliła Komisja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]