Snickers po oskarżeniu o homofobię usuwa reklamę

Marka Snickers (Mars Wrigley) po oskarżeniach o homofobię wstrzymała w Hiszpanii emisję spotu, który wzbudził ogromne kontrowersje.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Snickers w Hiszpanii stworzył kontrowersyjną reklamę telewizyjną, która została ostro skrytykowana za homofobię.

20-sekundowy spot pokazuje, jak hiszpański influencer Aless Gibaja po zjedzeniu lodów Snickersa zamienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie. Gibaja jest w barze na plaży z przyjacielem, gdzie prosi kelnera o „seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C”.

Kelner, zdezorientowany, podaje mu lody Snickers. Po spróbowaniu lodów Gibaja wydaje się przemieniać w brodatego mężczyznę.

"Lepszy?" – pyta przyjaciel. „Lepiej” – odpowiada mężczyzna. Slogan głosi: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.

Reklama wywołała falę oskarżeń w mediach społecznościowych, że marka obraża gejów.

„To haniebne i godne ubolewania, że ​​w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię” – napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów . Do krytyki przyłączyła się również hiszpańska minister ds. równości Irene Montero: „Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej” - napisała na Twitterze. „Nasze społeczeństwo jest zróżnicowane i tolerancyjne. Mam nadzieję, że ci, którzy mają moc podejmowania decyzji dotyczących tego, co widzimy i słyszymy w reklamach i programach telewizyjnych, również nauczą się tego” - dodała.

Marka Snickers poinformowała, że usuwa reklamę i przeprosiła za „wszelkie nieporozumienia”, jakie mogła spowodować.

„W tej konkretnej kampanii celem było przekazanie w przyjazny i swobodny sposób, że głód może zmienić twój charakter” – napisano w oświadczeniu opublikowanym w internecie . „Nigdy nie miało to na celu piętnowania ani obrażania jakiejkolwiek osoby lub grupy”.

Rzecznik Mars Wrigley powiedział, że firma z całego serca przeprosiła za wszelkie szkody wyrządzone przez reklamę i przyznała, że ​​„pomyliła się”. - Poważnie traktujemy równe prawa i integrację, chcemy świata, w którym każdy może być sobą i wierzymy, że jako pracodawca i reklamodawca ponosimy odpowiedzialność za naszą rolę w tworzeniu tego świata - dodał rzecznik firmy. .

W 2008 roku reklama Snickersa, w której pan T z Drużyny A nazywał speed walkera „hańbą wyścigu mężczyzn”, został wycofany po oskarżeniach o to, że jest to obraźliwe dla gejów.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe