Sprzedaż tabletów w I kw. w dół. Apple liderem producentów, wśród systemów rządzi Android

W I kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 47,1 miliona tabletów. W rankingu producentów liderem jest Apple, a w zestawieniu systemów rządzi Android - wynika z danych firm badawczych IDC i Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według IDC, globalna sprzedaż tabletów w I kwartale 2015 roku zmalała o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014, z 50 milionów do 47,1 miliona sztuk. To drugi z rzędu kwartalny spadek.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego (już piątego z rzędu) spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 22,9 proc., z 16,4 mln do 12,6 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 32,7 proc. do 26,8 proc.).

Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 16,5 proc., z 10,8 mln do 9 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 21,6 proc. do 19,1 proc.).

Kolejne miejsca zajęły firmy Lenovo, Asus i LG.

grafika

Według Strategy Analytics, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 51,8 miliona tabletów (o 9 proc. mniej niż rok wcześniej - 56,7 mln), z czego 35,7 miliona (69 proc.) stanowiły urządzenia z systemem Android, 12,6 miliona - z iOS (24 proc.), a 3,4 miliona - z Windowsem (7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]