Telewizja według Intela

Szansa na obniżkę ceny telewizorów cyfrowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Intel chce odegrać dla telewizji cyfrowej rolę podobną do tej, jaką firma spełnia dziś w branży komputerów.

Podczas styczniowych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas, Intel ujawni informacje na temat nowej grupy układów scalonych, które podniosą jakość obrazu w dużych telewizorach cyfrowych, równocześnie obniżając ich ceny. Intel będzie produkować szeroką gamę produktów wykorzystujących technologię LCOS (liquid crystal on silicon). Pozwala ona na połączenie wyświetlacza, tunera telewizyjnego i całej elektroniki w jednym układzie. Według zamierzeń producenta, jego oferta ma przyczynić się do powstania w ciągu najbliższego roku nowej klasy urządzeń – tanich ekranów plazmowych, projekcyjnych i LCD o dużych przekątnych ekranu. Obecnie takie urządzenia są bardzo drogie.

Według szacunków grupy przemysłowej Consumer Electronics Association, w tym roku wartość sprzedaży telewizorów cyfrowych po raz pierwszy przekroczy wpływy ze sprzedaży modeli analogowych. Rynek rozwija się bardzo dynamicznie, więc Intel też chce wykroić dla siebie kawałek z tego tortu. Tym samym krzemowy potentat wpisuje się w ogólny trend panujący obecnie w branży komputerowej – ekspansję w stronę elektroniki domowej. Już dziś wielkie firmy komputerowe, takie jak Dell czy Gateway, sprzedają w Stanach Zjednoczonych telewizory firmowane swoim logo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"