Temu powiększa przewagę nad Allegro

W czerwcu 2025 roku liderem odwiedzalności wśród serwisów e-commerce w Polsce było chińskie Temu. Za to najwięcej czasu Polacy spędzali na Allegro oraz na Vinted. Większość serwisów zanotowała spadki zarówno w liczbie realnych użytkowników, jak i średnim czasie spędzonym na stronie.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Temu powiększa przewagę nad Allegro

Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w czerwcu 2025 roku Temu odwiedziło 19,54 mln internautów w Polsce, co daje zasięg na poziomie 65,69 procent. Spędzali na nim średnio 51 minut i 5 sekund. 

Z kolei Allegro może się pochwalić 17,72 mln użytkowników (59,58 procent zasięgu) i najdłuższym przeciętnym czasem spędzonym na stronie, który wyniósł godzinę, 39 minut i 24 sekundy na osobę.

Wysoko w zestawieniu są Media Expert z 12,17 mln użytkowników oraz Aliexpress z 9,65 mln (odpowiednio 40,91 i 32,47 procent zasięgu). Warto jednak zwrócić uwagę, że chiński serwis e-commerce miał zdecydowanie większy, bo ponad pięciokrotnie, czas spędzony na użytkownika wynoszący 41 minut i 57 sekund (przy 7 minutach i 29 sekundach dla Media Expert). 

Oprócz Allegro na około półtorej godziny swoich polskich użytkowników przyciągał Vinted. Przeciętny czas korzystania z tej platformy wyniósł godzinę, 29 minut i 27 sekund.

grafika

W czerwcu głównie spadki

Niemal wszystkie serwisy e-commerce zaliczyły spadki liczby realnych użytkowników w porównaniu do maja 2025 r. Wyjątkiem jest Shein, który zyskał ponad 246 tys. odwiedzających (wzrost o 3,28 proc.) oraz Empik z 54 tys. użytkowników więcej (wzrost o 0,69 procent). Największe spadki w liczbie użytkowników zanotowały zaś Erli (345 tysięcy) oraz Allegro (297 tysięcy). 

Na większości platform spadł również średni czas korzystania. Największe spadki pod kątem procentowym zanotował Vinted (16,01 procent w dół), Rossmann (11,85 procent) oraz Allegro (8,74 procent). Wzrosty zanotowały trzy strony z zestawienia: Erli (14,09 procent w górę), Amazon (11,7 procent) oraz Temu (0,76 procent).

W czerwcu przewaga Temu nad Allegro wzrosła o 141 tysięcy realnych użytkowników względem maja i wynosiła 1,81 mln. Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym br. to polska platforma była liderem zasięgowym, z przewagą 123 tys. użytkowników nad chińskim konkurentem.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem