Trondheim zakazuje golizny i poprawek graficznych ciał na billboardach reklamowych

Władze Trondheim wprowadziły zakaz umieszczania w mieście billboardów przedstawiających nagie ludzkie ciało. Obostrzenia obejmują też wizerunek modelek i modeli udoskonalony za pomocą programów graficznych.

Udostępnij artykuł:

Uchwała przyjęta przez radę miasta Trondheim zakłada, że w przestrzeni publicznej tego miasta nie mogą pojawiać się żadne reklamy przedstawiające nagie części ludzkiego ciała, zabronione mają być też billboardy, na których występują postaci w bieliźnie lub strojach kąpielowych.

W dokumencie mowa jest o usunięciu wszystkich prezentowanych obecnie reklam przedstawiających nagie ludzkie ciało. Oprócz tego uchwała przewiduje, że w mieście nie mogą być instalowane billboardy czy plakaty z wizerunkami modelek lub modeli, które zostały zmodyfikowane za pomocą programów graficznych, by poprawić ich wygląd.

Wyjaśniając swoją decyzję, władze Trondheim stwierdziły, że chcą oszczędzić mieszkańcom poczucia, iż ich własne ciała są niedoskonałe w porównaniu z graficznie przerobionymi zdjęciami reklamowymi.

Obecnie trwają prace nad przepisami wykonawczymi, które mają wprowadzić w życie uchwałę radnych Trondheim. Jeden z radnych, Ottar Michelsen komentując zakaz dla serwisu NRK przyznał, że miasto musi przykładać większą niż dotąd wagę do tego jakie treści reklamowe są publicznie udostępniane jego mieszkańcom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję