Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 25 Marca 2019
 
 
 
Dzienniki z pustymi pierwszymi stronami, naczelni apelują o przyjęcie dyrektywy ws. praw autorskich
 
W poniedziałek większość dzienników ogólnopolskich i regionalnych ukazało się z pustymi pierwszymi stronami oraz apelem redaktorów naczelnych do europosłów, żeby zagłosowali za przyjęciem dyrektywy o prawach autorskich. - Tym, którzy nas wesprą, podziękujemy Tych, którzy pozwolą dalej nas okradać, zapamiętamy - stwierdzają naczelni. więcej
Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku
 
Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. materiał partnerski więcej
 
 
Rada Mediów Narodowych spotka się w czwartek, by zająć się sprawą zawieszonego Piotra Pałki
 
W czwartek Rada Mediów Narodowych zdecyduje czy ostatecznie odwołać Piotra Pałkę – zawieszonego przez radą nadzorczą TVP. Członek zarządu telewizji znajduje się w sporze prawnym z nadawcą, a dla RN ma być to sytuacja nie do przyjęcia. Sam Pałka sugeruje, że część doniesień medialnych na ten temat „zawiera błędne informacje i relacje”. więcej
 
 
W TVP1 i TVP2 mniej informacji i dokumentów, w TVP Info więcej publicystyki
 
W ub.r. w TVP1 pokazano mniej treści informacyjnych, publicystycznych i dokumentów niż rok wcześniej, w TVP2 - więcej rozrywki, a w TVP Info - więcej publicystyki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
PMPG przesuwa o miesiąc raport roczny. RPO przyjrzy się aresztowaniu Lisieckiego
 
Spółka PMPG Polskie Media przesunęła o prawie miesiąc publikację swojego jednostkowego i skonsolidowanego raportu finansowego za cały ub.r. Prezes i główny akcjonariuszy firmy Michał M. Lisiecki przebywa od tygodnia w areszcie. Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar zapowiedział, że przeanalizuje pod kątem prawnym aresztowanie biznesmena. więcej
 
 
Wpływy Platige Image wzrosły do 73,5 mln zł, a strata do 7,4 mln zł. 1,3 mln zł odpisu na ,,Jeszcze dzień życia"
 
W ub.r. grupa kapitałowa Platige Image, obejmująca m.in. domy produkcyjne Platige Image i Dobro, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,2 proc. do 73,51 mln zł, 3,56 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (rok wcześniej wyniósł on 2,91 mln zł) oraz 7,44 mln zł straty netto (wobec 6,76 mln zł straty rok wcześniej). Firma utworzyła 4,35 mln zł rezerw i odpisów, m.in. 1,35 mln zł na niższe od jego kosztów wpływy z filmu „Jeszcze dzień życia”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Piotr Pałka zawieszony w zarządzie Telewizji Polskiej. Jacek Kurski odzyskał pełnię władzy w TVP więcej
 
Aleksander Kutela: Podcasty to konsekwencja naszej strategii więcej
 
Cyfrowy Polsat z 10,7 mld zł wpływów i 816 mln zł zysku. Mniej abonentów, ale więcej sprzedanych usług więcej
 
Włodzimierz Szaranowicz kończy pracę dziennikarską, powodem problemy zdrowotne więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Konsultant ds. Sprzedaży Bezpośredniej TVN
(Młodszy) Specjalista ds. Sprzedaży Bezpośredniej TVN
Specjalista ds. Planowania i Zakupu Produktu Reklamowego TVN
Redaktor Online w Serwisie Wizaż.pl Edipresse Polska
operator / montażysta Polskieradio.pl
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
Młodszy Konsultant ds. Analiz Sprzedaży Online TVN
Redaktor Polskieradio.pl
Redaktor działu ,,Historia" Polskieradio.pl
Redaktor social media Polskieradio.pl
Fotograf / Fotoedytor Polskieradio.pl
Redaktor, Plejada.pl Ringier Axel Springer Media
REALIZATOR DŹWIĘKU Cavatina NP Studio
Staż w Redakcji Online DDTVN TVN
Strategic Partnership Manager Ringier Axel Springer Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Rada Mediów Narodowych spotka się w czwartek, by zająć się sprawą zawieszonego Piotra Pałki

W czwartek Rada Mediów Narodowych zdecyduje czy ostatecznie odwołać Piotra Pałkę – zawieszonego przez radą nadzorczą TVP. Członek zarządu telewizji znajduje się w sporze prawnym z nadawcą, a dla RN ma być to sytuacja nie do przyjęcia. Sam Pałka sugeruje, że część doniesień medialnych na ten temat „zawiera błędne informacje i relacje”. więcej

W TVP1 i TVP2 mniej informacji i dokumentów, w TVP Info więcej publicystyki

W ub.r. w TVP1 pokazano mniej treści informacyjnych, publicystycznych i dokumentów niż rok wcześniej, w TVP2 - więcej rozrywki, a w TVP Info - więcej publicystyki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 nowym liderem w DVB-T, stacja wyprzedziła Polsat (dane za luty)

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu ex aequo pochwalić się mogły dwa kanały: Polo TV i Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Cyfrowy Polsat z Netią zatrudnia 7,1 tys. osób. Zarząd zarobił 23,6 mln zł, 11 mln zł dla Tobiasa Solorza

W czwartym kwartale ub.r. zatrudnienie w grupie kapitałowej Cyfrowy Polsat (z uwzględnienie Netii) wynosiło 7 066 etatów. Zarząd spółki z pensji i premii zarobił 23,6 mln zł, z czego 11 mln zł przypadło odchodzącemu prezesowi Tobiasowi Solorzowi. więcej

Nauczycielka chwaląca w ,,Wiadomościach" podwyżki pensji: to manipulacja i propaganda, biorę udział w proteście

W piątek w głównym wydaniu „Wiadomości” przytoczono wypowiedź nauczycielki Małgorzaty Biernackiej o zadowoleniu z podwyżki pensji. Szybko wyjaśniła ona, że to komentarz z ub.r. - Jest to manipulacja i propaganda ze strony telewizji. Z całego serca popieram kolegów i koleżanki po fachu, sama również biorę udział w proteście - poinformowała Biernacka. więcej

Liczba subskrypcji VOD na świecie wyższa niż abonamentów kablówek. Ponad 613 mln użytkowników w 2018 roku

W 2018 roku światowe wydatki na kino i domową rozrywkę wyniosły 96,8 mld dolarów, o 9 procent więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu Motion Picture Association of America (MPAA). Po raz pierwszy w historii liczba subskrypcji VOD osiągnęła 613,3 mln i okazała się globalnie wyższa niż abonamentów telewizji kablowych. więcej

TVP w tym sezonie pokaże 11 meczów Lotto Ekstraklasy - kupiła sublicencję od nc+

Telewizja Polska będzie transmitować po jednym meczu z pozostałych 11 kolejek bieżącego sezonu piłkarskiej Lotto Ekstraklasy. Nabyła sublicencję od nc+, na początek pokaże dwa spotkania mistrza Legii Warszawa. więcej

TVN24 liderem stacji tematycznych, traci TVP Info. TVP ABC wyprzedziło TVP Seriale

Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w lutym 2019 roku zajęło TVN24, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TTV - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

Kino Polska TV: 21 proc. wpływów więcej, 36 mln zł zysku, strata Zoom TV zmalała z 11,8 do 8,7 mln zł

W ub.r. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 21 proc. do 149,16 mln zł oraz 35,99 mln zł zysku netto (wobec 15,91 mln zł rok wcześniej). Stacja Zoom TV miała 12,23 mln zł wpływów i 8,73 mln zł straty. więcej

,,Zameldowani" pierwszym autorskim serialem ATM Rozrywka. Właśnie trwają zdjęcia

Wystartowały zdjęcia do nowego serialu komediowego „Zameldowani”. Jest to pierwszy autorski serial, który trafi na antenę ATM Rozrywka. więcej

,,Stulecie Winnych" ma szansę stać się hitem TVP? ,,Największą wadą serialu jego nijakość"

Telewizja Polska wyemituje w niedzielę czwarty odcinek serialu historycznego „Stulecie Winnych” w oparciu o powieść Ałbeny Grabowskiej pod tym samym tytułem. Szefem literackim telewizyjnej adaptacji została Ilona Łepkowska. Reżyserem jest Piotr Trzaskalski, a za zdjęcia odpowiada Witold Płóciennik. więcej

Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku

Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także  całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio promuje główną antenę. Paweł Królikowski twarzą kampanii ,,Jedynka to jest radio"

W poniedziałek 25 marca br. startuje ogólnopolska kampania reklamowa Programu I Polskiego Radia, realizowana pod hasłem „Jedynka to jest radio. Żeby wiedzieć, trzeba słuchać”. W spotach telewizyjnych i materiałach promocyjnych występuje aktor Paweł Królikowski. - Wybraliśmy audycje, które słuchacze Jedynki od lat z nią identyfikują, a które są użyteczne na co dzień, czyli bliskie człowiekowi - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala, dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. więcej

 
Zmiany w strukturze Radia Poznań. ,,Optymalizacja kosztów"

W Radiu Poznań zdecydowano się na zmiany w strukturze rozgłośni - zlikwidowano dział marketingu, utworzono samodzielny zespół ds. sprzedaży i przeniesiono promocję do biura zarządu. - Zmiany służą optymalizacji kosztów - przekazał Wirtualnemedia.pl Witold Gładkij, dyrektor biura zarządu Radia Poznań. więcej

 
Samuel Pereira już nie prowadzi pasma publicystycznego w Polskim Radiu 24

Po tygodniu Samuel Pereira przestał prowadzić przedpołudniowe pasmo informacyjno-publicystyczne w Polskim Radiu 24. Będzie nadal współpracował z PR24. więcej

 
,,Solidarność" w Radiu Katowice rozwiązana. "To łajba, która tonie"

W Radiu Katowice zdecydowano się rozwiązać „Solidarność”, ponieważ członkowie jej zarządu nie chcieli być już kojarzeni z ogólnopolską organizacją w obecnym kształcie. - To łajba, która tonie - komentuje Marek Mierzwiak, publicysta i reportażysta, szef „Solidarności” w katowickiej rozgłośni Polskiego Radia. więcej

 
RMF FM zdecydowanym liderem w Bydgoszczy. Radio ZET awansowało na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od września ub.r. do lutego br. należała do RMF FM. Podium w tym czasie uzupełniły Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Europejskie Radio dla Białorusi z koncesją na kolejne 10 lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przyznaniu koncesji dla Europejskiego Radia dla Białorusi na kolejne 10 lat. Rozgłośnia nadaje dla odbiorców białoruskojęzycznych. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Wpływy Platige Image wzrosły do 73,5 mln zł, a strata do 7,4 mln zł. 1,3 mln zł odpisu na ,,Jeszcze dzień życia"

W ub.r. grupa kapitałowa Platige Image, obejmująca m.in. domy produkcyjne Platige Image i Dobro, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,2 proc. do 73,51 mln zł, 3,56 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (rok wcześniej wyniósł on 2,91 mln zł) oraz 7,44 mln zł straty netto (wobec 6,76 mln zł straty rok wcześniej). Firma utworzyła 4,35 mln zł rezerw i odpisów, m.in. 1,35 mln zł na niższe od jego kosztów wpływy z filmu „Jeszcze dzień życia”. więcej

Polskie Radio promuje główną antenę. Paweł Królikowski twarzą kampanii ,,Jedynka to jest radio"

W poniedziałek 25 marca br. startuje ogólnopolska kampania reklamowa Programu I Polskiego Radia, realizowana pod hasłem „Jedynka to jest radio. Żeby wiedzieć, trzeba słuchać”. W spotach telewizyjnych i materiałach promocyjnych występuje aktor Paweł Królikowski. - Wybraliśmy audycje, które słuchacze Jedynki od lat z nią identyfikują, a które są użyteczne na co dzień, czyli bliskie człowiekowi - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala, dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. więcej

Będzie kampania promująca ,,piątkę Kaczyńskiego"

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów planuje kampanię, w której promowany ma być nowy program i działania rządu - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Działania te mają być zrealizowane jeszcze w pierwszej połowie br. więcej

Orlen Oil wybiera agencję do obsługi w social mediach

Spółka Orlen Oil (należy do grupy kapitałowej PKN Orlen), producent środków smarnych zaprasza agencje do składania ofert na jej obsługę w social mediach. Z wybraną firmą będzie pracować w tym i w przyszłym roku - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Agencja DDB nową identyfikacją wizualną wraca do korzeni (wideo)

Agencja reklamowa DDB, która obchodzi w tym roku 70-lecie istnienia wprowadza nową identyfikację wizualną. Wraca w niej do korzeni i czasów swoich założycieli, którymi są  Ned Doyle, Mac Dane i Bill Bernbach. więcej

Producent słodyczy Wawel podwoił wydatki marketingowe, 22 proc. sprzedaży trafia do Biedronki

Produkująca słodycze firma Wawel w ub.r. na działania marketingowe wydała 32,11 mln zł, o 92,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 22,1 proc. wpływów sprzedażowych firmy pochodziło od Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Ogółem Wawel zanotował 559,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 77,25 mln zł zysku netto. więcej

Dawid Podsiało wmontowuje się w reklamach Konta dla Ciebie w banku Credit Agricole (wideo)

Ruszyła kolejna odsłona kampanii z udziałem piosenkarza Dawida Podsiadło reklamującej Konto dla Ciebie oferowane przez bank Credit Agricole. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Just, Opus Film, Zenith, Bussines Factory, Performics i Cube Group. więcej

Adam Małysz z żoną i córką reklamuje internet domowy z 5G Ready w Play (wideo)

W nowej kampanii sieci telekomunikacyjnej Play występuje Adam Małysz ze swoją żoną i córką. Akcja wspiera promocję internetu domowego w ofercie abonamentowej oraz standard 5G Ready. więcej

MSZ szykuje kampanię na 15 lat Polski w Unii Europejskiej, szuka agencji do reklam i hasła

Ministerstwo Spraw Zagranicznych planuje kampanię promującą 15-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Resort szuka firmy, która przygotuje projekt reklam i hasło. więcej

L'Oreal Polska rozszerza współpracę z MullenLowe Warsaw

L’Oreal Polska powierza agencji mediowej MullenLowe Warsaw obsługę kilku marek Garnier na rynku polskim oraz w regionie bałtyckim. więcej

Przemysław Bluszcz w kampanii fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa

Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa rozpoczęła kampanię zachęcającą do przekazania jednego procenta podatku na statutowe cele organizacji. Bierze w niej udział aktor Przemysław Bluszcz  („Leśniczówka”, „Pakt”, „Czas Honoru”, „Drogówka”). więcej

Świnie i króliki w warszawskim metrze. Akcja Compassion Polska

Organizacja Compassion Polska prowadzi akcję społeczną w warszawskim metrze, która ma zwrócić uwagę na warunki trzymania zwierząt w hodowlach. Ambasadorami Inicjatywy w Polsce są m.in. Mateusz Damięcki i Barbara Kurdej-Szatan. więcej

ASAP&ASAP Communication dla marki Beckers

Agencja ASAP&ASAP Communication obroniła budżet na obsługę mediów społecznościowych szwedzkiej marki farb Beckers (Grupa Tikkurila). Współpraca, nawiązana w efekcie przetargu, trwa od zeszłego roku. więcej

Digital Resolution wygrywa przetarg na obsługę firmy Cholewiński

Agencja Digital Resolution (Grupa OMD) wygrała przetarg na obsługę firmy Galanteria Skórzana Cholewiński. Zajmie się obsługą jej kampanii digitalowych. więcej

Nowe technologie w służbie zmian marketingu (relacja z IAA World Congress w Kochi)

O najważniejszych trendach w marketingu z IAA World Congress w Kochi piszą dla portalu Wirtualnemedia.pl: Dagmara Szulce, managing director IAA Global, IAA Polska: Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny, Paweł Kowalewski, vice president, Izabela Pontus, media&digital manager w Grupa Maspex oraz Anna Barabasz-Sawińska, dyrektor marketingu CEE Grupy Maspex. więcej

Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku

Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także  całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Dzienniki z pustymi pierwszymi stronami, naczelni apelują o przyjęcie dyrektywy ws. praw autorskich

W poniedziałek większość dzienników ogólnopolskich i regionalnych ukazało się z pustymi pierwszymi stronami oraz apelem redaktorów naczelnych do europosłów, żeby zagłosowali za przyjęciem dyrektywy o prawach autorskich. - Tym, którzy nas wesprą, podziękujemy Tych, którzy pozwolą dalej nas okradać, zapamiętamy - stwierdzają naczelni. więcej

PMPG przesuwa o miesiąc raport roczny. RPO przyjrzy się aresztowaniu Lisieckiego

Spółka PMPG Polskie Media przesunęła o prawie miesiąc publikację swojego jednostkowego i skonsolidowanego raportu finansowego za cały ub.r. Prezes i główny akcjonariuszy firmy Michał M. Lisiecki przebywa od tygodnia w areszcie. Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar zapowiedział, że przeanalizuje pod kątem prawnym aresztowanie biznesmena. więcej

Szef ,,New York Times'a": Nie będzie nas w nowym serwisie Apple, to ryzykowna droga

Na 25 marca 2019 roku Apple zapowiedział prezentację nowej usługi znanej w branży jako „Netflix for news” oferującej dostęp do newsów i materiałów pochodzących od wydawców. Nie jest znana lista mediów które chcą uczestniczyć w tym projekcie, wiadomo jednak że nie będzie w nim „New York Times’a”. Zapowiada to Mark Thompson, szef dziennika, według którego obecność w „Netflix for news” to dla wydawców zagrożenie utraty kontroli nad treściami i kontaktu z czytelnikami w zamian za niewielkie pieniądze od Apple. więcej

Kanada wprowadzi ulgi podatkowe na prenumeratę prasy w wersji elektronicznej

W kanadyjskim projekcie ustawy budżetowej pojawiła się propozycja ulg podatkowych dla prenumeratorów prasy informacyjnej. To propozycja wsparcia mediów przez rząd Justina Trudeau. więcej

,,Rzeczpospolita Życie Regionów" wraca do głównego grzbietu ,,Rzeczpospolitej"

Cotygodniowy dodatek „Rzeczpospolita Życie Regionów” do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) znów będzie ukazywał się w głównym grzebiecie tego dziennika. Ponadto wprowadzono w nim istotne zmiany. więcej

Zarząd Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy: tylko niewielka część członków reguluje składki, niepłacący będą wykluczani

Zarząd główny Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy poinformował, że tylko bardzo nieliczna grupa jego członków na bieżąco reguluje roczne składki członkowskie. Zapowiedział jednocześnie, że niepłacące osoby będą wykluczane z organizacji. więcej

,,Party" liderem sprzedaży wśród dwutygodników people. Tylko ,,Gala" na plusie

W styczniu 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciło „Show” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

7 grzechów głównych dziennikarstwa. Grzech drugi: stadność [Michał Szułdrzyński]

- Dziennikarze żyją określoną grupą tematów, poza nimi - świat nie istnieje. Ekscytują się tym samym, oburzają się tym samym. Różnica jest tylko jedna: niegdyś bardzo wielu dziennikarzy myślało w jeden sposób. Obecnie mamy dwa plemiona: prawicowe i lewicowe. To także problem tzw. symetrystów - oni również ulegają grzechowi stadności w zakresie doboru tematów. Można czasem odnieść wrażenie, że to całkowicie samowystarczalny świat, który mógłby istnieć bez związku z rzeczywistością - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Brand24 z 11,8 mln zł wpływów i zyskiem EBITDA, 358 zł miesięcznie od klienta. Szykuje nową wersję usługi

W ub.r. firma Brand24, zajmująca się monitoringiem internetu, zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 59 proc. do 11,83 mln zł, 69 tys. zł zysku EBITDA i 1,75 mln zł straty netto. Średnio więcej na jej usługi wydają klienci z zagranicy niż z Polski. więcej

Allegro zmienia prowizje: limit kwotowy przy sprzedaży instrumentów muzycznych, nowe zasady w kategoriach Dziecko i Moda

Z początkiem kwietnia na Allegro będzie obowiązywać maksymalna kwota prowizji w większości podkategorii z sekcji Instrumenty. Zmienią się też zasady naliczania prowizji przy sprzedaży myjek ciśnieniowych oraz w kategoriach Dziecko i Moda. więcej

Szef ,,New York Times'a": Nie będzie nas w nowym serwisie Apple, to ryzykowna droga

Na 25 marca 2019 roku Apple zapowiedział prezentację nowej usługi znanej w branży jako „Netflix for news” oferującej dostęp do newsów i materiałów pochodzących od wydawców. Nie jest znana lista mediów które chcą uczestniczyć w tym projekcie, wiadomo jednak że nie będzie w nim „New York Times’a”. Zapowiada to Mark Thompson, szef dziennika, według którego obecność w „Netflix for news” to dla wydawców zagrożenie utraty kontroli nad treściami i kontaktu z czytelnikami w zamian za niewielkie pieniądze od Apple. więcej

Merlin Group przy 63 mln zł wpływów miała 28,5 mln zł straty, nie wyklucza kolejnych przejęć

W ub.r. właściciel sklepów internetowych Merlin Group zanotował 63,03 mln zł wpływów ze sprzedaży i 28,52 mln zł straty, wobec 39,12 mln zł wpływów i 10,16 mln zł straty rok wcześniej. - Jesteśmy trzecim co do wielkości internetowym sprzedawcą książek w Polsce. W perspektywie kolejnych lat naszą ambicją jest zdobycie drugiej pozycji na rynku, dlatego nie wykluczamy kolejnych akwizycji, które pomogą nam ten cel osiągnąć - zapowiada zarząd firmy. więcej

Netflix testuje mobilną subskrypcję za 3,6 dolara

Netflix rozpoczął testy nowego planu taryfowego pozwalającego na dostęp do biblioteki serwisu w cenie 3,6 dolara miesięcznie. Z oferty mogą skorzystać jedynie użytkownicy urządzeń mobilnych, a próby są ograniczone do mieszkańców Indii. więcej

Pinterest idzie na giełdę. Ma 265 mln użytkowników miesięcznie i 62,9 mln dolarów straty w ub.r.

Pinterest złożył w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd dokumenty dotyczące wejścia na parkiet. Spółka podaje, że ma obecnie 265 mln użytkowników miesięcznie, w 2018 roku wypracowała ponad 755,9 mln dolarów przychodu przy starcie netto na poziomie 62,9 mln. więcej

Wirtualna Polska inwestuje w e-podróżnik.pl: 13 proc. akcji za 7,7 mln zł

Wirtualna Polska Holding za 7,7 mln zł kupiła 13 proc. akcji spółki Teroplan, właściciela serwisu e-podróżnik.pl do planowania podróży autobusowych i kolejowych. To kolejna inwestycja Wirtualnej Polski w segmencie turystycznego e-commerce. więcej

Party.pl przed Viva.pl i Wysokieobcasy.pl na czele serwisów pism kobiecych, w dół Womenshealth.pl i Cosmopolitan.pl

Wśród serwisów dla kobiet zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest Party.pl. W skali roku duże wzrosty zanotowały Wysokieobcasy.pl i Glamour.pl, a sporo straciły Womenshealth.pl i Cosmopolitan.pl. Wśród witryn agregujących treści z różnych pism najpopularniejsze są Polki.pl. więcej

Youtuber chciał się rozliczyć ryczałtem za reklamy, skarbówka mówi "nie"

Krajowa Informacja Skarbowa poinformowała jednego z vlogerów, że za reklamy na YouTube ma się rozliczać na zasadach ogólnych, a nie przez ryczałt. To oznacza, że będzie musiał odprowadzić do fiskusa podatek według stawek 18 lub 32 procent, a nie 8,5 i 12,5 procent. więcej

Łukasz Grass rezygnuje z funkcji redaktora naczelnego Business Insider Polska, stawia na własną firmę

Z końcem kwietnia Łukasz Grass przestanie pełnić funkcję redaktora naczelnego serwisu Business Insider Polska (należącego do Ringier Axel Springer Polska), przy czym będzie z nim dalej współpracował. - Chcę wrócić do budowania swojej firmy. Nie mogę już zaangażować się w takim stopniu  w Business Insidera i to jedyny powód mojej rezygnacji - tłumaczy dziennikarz. więcej

UOKiK ostrzega przed serwisami FutureNet i FutureAdPro. ,,To mogą być piramidy, nie kupujcie pakietów"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał oficjalne ostrzeżenie przed serwisem FutureNet i związaną z nim platformą reklamową FutureAdPro. Regulator podejrzewa, że są to piramidy biznesowe i zwraca uwagę, że postępowanie w ich sprawie prowadzi prokuratura. więcej

Wyzwanie #Trashtag challenge podbija internet. Zachęca do sprzątania śmieci w okolicy

#Trashtag challenge to nowa akcja w internecie w ramach kolejnego cyklu wyzwań. Chodzi o to, żeby zrobić zdjęcie zanieczyszczonemu miejscu, posprzątać je i ponownie zrobić sobie zdjęcie. Ekspert w rozmowie z Wirtualnemedia.pl ocenia, że kampania to „przejaw tego, jak potężnym narzędziem może być internet”. więcej

Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku

Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także  całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Mali i średni przedsiębiorcy podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedzielę

Przedsiębiorcy reprezentujący małe i średnie firmy są mocno podzieleni w sprawie ograniczeń niedzielnego handlu. Co piąty badany popiera wprowadzenie całkowitego zakazu, tyle samo za najwłaściwsze uznaje wprowadzenie gwarancji dwóch wolnych niedziel dla każdego pracownika. Prawie 40 proc. opowiada się za brakiem jakichkolwiek ograniczeń - wynika z badania Maison & Partners przeprowadzonego na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Aresztowana wiceprezeska Huawei miała przy sobie iPhone'a, MacBooka i iPada
Ten Square Games: wpływy i zysk wzrosły ponad czterokrotnie, boom na ,,Fishing Clash"
Samsung: nowe smartfony Galaxy A20 i Galaxy A40
 
 
 
GOSPODARKA
 
Brand24 z 11,8 mln zł wpływów i zyskiem EBITDA, 358 zł miesięcznie od klienta. Szykuje nową wersję usługi
Merlin Group przy 63 mln zł wpływów miała 28,5 mln zł straty, nie wyklucza kolejnych przejęć
Ten Square Games: wpływy i zysk wzrosły ponad czterokrotnie, boom na ,,Fishing Clash"
Mali i średni przedsiębiorcy podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedzielę
Youtuber chciał się rozliczyć ryczałtem za reklamy, skarbówka mówi "nie"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
W maju premiera filmu "Słodki koniec dnia". Krystyna Janda ma arabskiego kochanka
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj