Alphabet inwestuje miliard dolarów w Lyft, startup jest wart 11 miliardów

Koncern Alphabet zainwestował kwotę miliarda dolarów w taksówkowy startup Lyft będący bezpośrednim konkurentem Ubera. Dzięki inwestycji Lyft jest obecnie wyceniany na rynku na 11 miliardów dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Alphabet inwestuje miliard dolarów w Lyft, startup jest wart 11 miliardów

Pieniądze na dalszy rozwój Lyft zostały zainwestowane przez Alphabet za pośrednictwem należącego do niego funduszu CapitalG. W związku z transakcją do rady nadzorczej Lyft dołączył David Lawee z CapitalG.

Po ogłoszeniu inwestycji ze strony Alphabet wartość rynkowa Lyft przekroczyła próg 11 mld dol.

Lyft jest startupem zajmującym się przewozami taksówkowymi, który konkuruje bezpośrednio (głównie na rynku amerykańskim) z Uberem. Kwota zadeklarowana przez Alphabet ma pomóc Lyft w skutecznej walce z Uberem.

Obecna inwestycja poczyniona przez Alphabet oznacza, że koncern nieco zmienił swoją politykę dotyczącą rynku startupów zajmujących się przewozami pasażerów. Wcześniej, w 2013 r. Google (należący obecnie do Alphabet) zainwestował kwotę 250 mln dol. w rozwój Ubera na początkowym etapie rozwoju tego startupu.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu