WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN24 i TTV liderami stacji tematycznych. Super Polsat zyskał najwięcej w czołówce

Audyt w TAI po reklamie „Gazety Polskiej” przez Michała Rachonia w „Minęła 20”

2017-10-05 A A A KOMENTARZE: 30 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wczoraj biuro audytu TVP rozpoczęło postępowanie w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej w sprawie kryptoreklamy na antenie TVP Info. Audyt wszczęto po wtorkowym wydaniu „Minęła 20”, w którym prowadzący Michał Rachoń promował tygodnik „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Audyt w TAI po reklamie „Gazety Polskiej” przez Michała Rachonia w „Minęła 20”

W środę portal Wirtualnemedia.pl informował, że biuro audytu TVP uruchomiło postępowanie wobec wydawców i prowadzących magazynów publicystycznych TAI. Przyczyną wszczęcia procedury audytowej było nieodpłatne reklamowanie „Gazety Polskiej” w audycjach TVP Info.

Jak ustalił portal Wirtuanemedia.pl, o audycie zdecydowano po wtorkowym wydaniu programu publicystycznego „Minęła 20”, który prowadził Michał Rachoń.

W trzeciej części odcinka gośćmi Rachonia byli publicyści Jerzy Jachowicz i Piotr Lisiewicz. Mieli oni skomentować wywiad prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego dla „Gazety Polskiej”, który przeprowadzili Katarzyna Gójska-Hejke i Michał Rachoń.

- Jarosław Kaczyński udzielił wywiadu „Gazecie Polskiej”. „Gazeta Polska” od rana w kioskach, dziś dostępne w mediach fragmenty tego wywiadu - zaczął rozmowę Michał Rachoń. Tygodnik ukazuje się w środę, ale gospodarz „Minęła 20” egzemplarz gazety miał w studiu dzień wcześniej. Uniósł ją do góry i zaprezentował okładkę do kamery.

Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w TVP uznano wtorkową zapowiedź oraz gest Rachonia za kryptoreklamę tego tytułu prasowego. To właśnie dlatego biuro audytu rozpoczęło postępowanie, które ma wykazać, czy takie działania miały miejsce w przeszłości.

W zeszłym tygodniu w sprzedaży dostępne było wydanie tygodnika „Sieci” z rozmową z Jarosławem Kaczyńskim. Wywiad był omawiany na antenie TVP Info, ale gazety nie promowano w taki sposób.

Warto dodać, że o wywiadzie z Kaczyńskim dla „Gazety Polskiej” Michał Rachoń rozmawiał również z europosłem Jackiem Saryusz-Wolskim w pierwszej części wtorkowego wydania „Minęła 20”, a także we wczorajszym odcinku wieczornego programu TVP Info (wśród komentatorów był m.in. redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz).

Nie udało nam się uzyskać komentarza Michała Rachonia.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP Info w rynku telewizyjnym wyniósł 3,96 proc.

W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2016 roku wyniósł 29,38 proc..

Autor: łb

Wiecej informacji: audyt w TAI, TVP, Telewizyjna Agencja Informacyjna, TVP Info, Minęła 20, Michał Rachoń, Gazeta Polska, TAI

Komentarze (30) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia