Polscy wydawcy zachęcają użytkowników do nieblokowania reklam. "Ceną za darmowe treści są reklamy"

Ruszyła wspólna kampania edukacyjna czołowych wydawców internetowych zachęcająca użytkowników do nieblokowania reklam. Akcję przygotowano w ramach grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Akcja ma być odpowiedzią wydawców na wysoką popularność narzędzi do blokowania reklam w sieci. Według zeszłorocznego badania IAB Polska korzysta z nich 36 proc. polskich internautów, o 7 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Jako powody wymieniają najczęściej agresywne kampanie reklamowe (78 proc. ankietowanych), problemy techniczne takie jak wydłużenie czasu ładowania strony (45 proc.) oraz potrzeba ochrony prywatności i poczucia bezpieczeństwa (42 proc.). Z drugiej strony aż 78 proc. użytkowników adblocków dopuszcza różne formy działań reklamowych i marketingowych.

Kampania jest oparta na hasłach takich jak „Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama” oraz „W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama”, „Nie trzeba się kochać, żeby się szanować”, „Nie ma bezpłatnych treści, również w internecie” oraz „Dziękuję, że oglądasz reklamy” Podkreślają one, że dzięki wyświetlaniu reklam wydawcy mogą udostępniać treści za darmo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dziala-adblock-prawdziwe-zastosowanie-blokowanie-reklam ##

IAB Polska dodaje, że wpływy z reklam pozwalają finansować działalność serwisów internetowych i podwyższać jakość ich usług, generują przychody dla Skarbu Państwa oraz dają zatrudnienie tysiącom specjalistów w przedsiębiorstwach tworzących kampanie reklamowe: firmach technologicznych, agencjach reklamowych i firmach badawczych.

- W komunikacji chcemy pokazać dobrą twarz reklamy - sponsora treści. Z drugiej strony podkreślamy rolę, jaką odgrywają sami internauci, którzy oglądają reklamę i tym samym „współfinansują” treści w internecie. Zaangażowaliśmy także redakcje do wsparcia naszej akcji poprzez publikacje i materiały wideo - opisuje Małgorzata Pogorzelska, ad product manager w Grupie Wirtualna Polska, szefowa Grupy Komunikacja Adblocków IAB Polska.

grafika

W akcji biorą udział Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Interia, Polska Press, Gazeta.pl, Sprzedajemy.pl, Burda Media, Ströer Digital Media oraz Cloud Technologies. Kolejni wydawcy zapowiedzieli dołączenie do kampanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+