Polscy wydawcy zachęcają użytkowników do nieblokowania reklam. "Ceną za darmowe treści są reklamy"

Ruszyła wspólna kampania edukacyjna czołowych wydawców internetowych zachęcająca użytkowników do nieblokowania reklam. Akcję przygotowano w ramach grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Akcja ma być odpowiedzią wydawców na wysoką popularność narzędzi do blokowania reklam w sieci. Według zeszłorocznego badania IAB Polska korzysta z nich 36 proc. polskich internautów, o 7 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Jako powody wymieniają najczęściej agresywne kampanie reklamowe (78 proc. ankietowanych), problemy techniczne takie jak wydłużenie czasu ładowania strony (45 proc.) oraz potrzeba ochrony prywatności i poczucia bezpieczeństwa (42 proc.). Z drugiej strony aż 78 proc. użytkowników adblocków dopuszcza różne formy działań reklamowych i marketingowych.

Kampania jest oparta na hasłach takich jak „Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama” oraz „W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama”, „Nie trzeba się kochać, żeby się szanować”, „Nie ma bezpłatnych treści, również w internecie” oraz „Dziękuję, że oglądasz reklamy” Podkreślają one, że dzięki wyświetlaniu reklam wydawcy mogą udostępniać treści za darmo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dziala-adblock-prawdziwe-zastosowanie-blokowanie-reklam ##

IAB Polska dodaje, że wpływy z reklam pozwalają finansować działalność serwisów internetowych i podwyższać jakość ich usług, generują przychody dla Skarbu Państwa oraz dają zatrudnienie tysiącom specjalistów w przedsiębiorstwach tworzących kampanie reklamowe: firmach technologicznych, agencjach reklamowych i firmach badawczych.

- W komunikacji chcemy pokazać dobrą twarz reklamy - sponsora treści. Z drugiej strony podkreślamy rolę, jaką odgrywają sami internauci, którzy oglądają reklamę i tym samym „współfinansują” treści w internecie. Zaangażowaliśmy także redakcje do wsparcia naszej akcji poprzez publikacje i materiały wideo - opisuje Małgorzata Pogorzelska, ad product manager w Grupie Wirtualna Polska, szefowa Grupy Komunikacja Adblocków IAB Polska.

grafika

W akcji biorą udział Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Interia, Polska Press, Gazeta.pl, Sprzedajemy.pl, Burda Media, Ströer Digital Media oraz Cloud Technologies. Kolejni wydawcy zapowiedzieli dołączenie do kampanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]