SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Canal+ Polska rozsyła ważne ostrzeżenie dla klientów

Abonenci i subskrybenci Canal+ w Polsce otrzymali e-maila zatytułowanego „Ważna informacja – dotyczy bezpieczeństwa Twoich danych osobowych”. Platforma apeluje, żeby nie podawać swojego loginu i hasła do usługi. Zachęca też, aby było ono odpowiednio skomplikowane.

Logowanie do serwisu streamingowego Canal+ online Logowanie do serwisu streamingowego Canal+ online

Canal+ co jakiś czas przypomina o ostrożności. Na przykład w październiku firma ostrzegała przed potencjalnymi atakami hakerskimi na użytkowników serwisu streamingowego Canal+ online. - W związku z zaobserwowanymi próbami ataków hakerskich polegającymi na nieuprawnionym dostępie do kont zarejestrowanych w ramach usługi Canal+ online i możliwości dołączenia opcji dodatkowych, zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności i przypominamy o stosowaniu się do poniższych zasad cyberbezpieczeństwa - można było przeczytać w wiadomości od Canal+.

W marcu wchodząca w skład Grupy Canal+ platforma cyfrowa Skylink poinformowała o poważnej awarii systemów informatycznych w Czechach i na Słowacji. Dostawca płatnej telewizji wyjaśnił, że przyczyną jest atak hakerów. - Przepraszamy, obecnie mamy zgłoszoną awarię systemu (web, strefa klienta) z powodu ataku hakerskiego. Ciężko pracujemy nad naprawą. Dziękujemy za zrozumienie – poinformował na czeskim i słowackim profilu Skylink. Platforma należy do M7 Group, która od 2019 roku jest częścią francuskiej Grupy Canal+.

„Nie wykorzystuj haseł z innych aplikacji”

Teraz Canal+ Polska przypomniał o zasadach bezpieczeństwa. - Drogi Abonencie, dbając o Twój komfort i bezpieczeństwo, przypominamy zasady cyberbezpieczeństwa warte stosowania. Mocne hasło to skomplikowane hasło. Regularnie zmieniaj hasła i nie udostępniaj ich nikomu (hasło powinno zawierać minimum 8 znaków, w tym znaki specjalne, liczby, duże i małe litery). Nie wykorzystuj tych samych haseł i loginów, które stosujesz w innych aplikacjach, sklepach internetowych, serwisach internetowych/VOD, na forach, czy portalach internetowych (w przypadku np. wycieku danych ze sklepu internetowego osoba nieuprawniona może uzyskać dostęp do Twojego konta w innym serwisie internetowym, do którego logujesz się za pomocą tego samego loginu i hasła) - poinformował Canal+ Polska.

Dalej platforma apeluje, aby nie korzystać z podejrzanych stron internetowych. - Nie podawaj danych osobowych na niezaufanych lub nieznanych stronach internetowych, w szczególności nigdy nie podawaj swojego loginu i hasła na stronach internetowych obcych serwisów. Nie wchodź na podejrzane i nieznane strony internetowe - zwracaj uwagę na adresy URL stron, które odwiedzasz. Takie strony mogą zainfekować Twoje urządzenia złośliwym oprogramowaniem. Ignoruj e-maile z prośbą o uwierzytelnienie lub dane do logowania. Nie korzystaj z linków, do których nie masz pewności, że pochodzą one od Canal+ Polska - radzi dostawca płatnej telewizji.

Firma zachęca też klientów do „uważnego logowania”. - Aby zalogować się do Canal+ online wpisuj adres strony internetowej jeśli go znasz i nie korzystaj z linków ani wyszukiwarek internetowych. Skanuj programem antywirusowym komputer lub inne urządzenie, z którego następuje logowanie do Strefy Canal+.  Zabezpiecz komputer lub inne urządzenie m.in. poprzez regularne pobieranie i instalowanie aktualizacji - proponuje Canal+ Polska.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska rozsyła ważne ostrzeżenie dla klientów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iA
Pomijając skandaliczny poziom technologii i obsługi C+, w 9 przypadkach na 10 nie można się zalogować do Strefy Canal+ ponieważ "nie wylogowałeś się na innym urządzeniu". Loguję się na jednym i zawsze się wylogowuję, pan w infolinii poradził mi żebym zresetował komputer albo zlikwidował konto. To jest poziom tej pożal się Boże platformy c+.
16 4
odpowiedź
User
Alan
Lepie by sie zajeli naprawa dekoderow 4K...
0 0
odpowiedź
User
???
Ile razy jeszcze powielicie tego "newsa"? Przecież te maile są cyklicznie co jakiś czas wysyłane.
0 0
odpowiedź