SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Cars” w dół o 67 proc., na plusie tylko “Auto-Moto”

Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały we wrześniu br. spadki sprzedaży, najwięcej stracił zamknięty w tamtym miesiącu miesięcznik “Cars”. Miesiąc na plusie zakończyło tylko “Auto-Moto”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż we wrześniu br. spadła o 0,58 proc. względem września ub.r. Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 10,34 proc. i jego wynik spadł do 88 941 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem spadła o 15,29 proc. i wyniosła 59 222 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).

Drugim najchętniej kupowanym miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 46 445 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 14,95 proc.

Miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), który we wrześniu br. zniknął z rynku (więcej na ten temat), miał w ostatnim miesiącu ukazywania się sprzedaż ogółem na poziomie 12 964 egz., czyli aż o 66,94 proc. niższą niż rok wcześniej, gdy debiutował na rynku.

Wirtualnemedia.plwrzesień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor101 295101 883
Auto Świat88 94199 202
Miesięczniki
Top Gear59 22269 910
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych46 44540 406
Auto Świat Poradnik39 80143 657
Auto Motor i Sport31 93132 965
Świat Motocykli25 84926 939
Cars Magazyn o Samochodach12 96439 208
Automobilista10 26611 124
Classic Auto6 7447 766


Porównując dane z września br. do danych z sierpnia br. widać, że największy wzrost sprzedaży (wynoszący 11,36 proc.) zanotował magazyn “Top Gear”, a najwięcej straciło pismo “Classic Auto” (spadek wyniósł 16,1 proc.).

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPwrzesieńsierpień
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor101 295111 998
Auto Świat88 94193 537
Miesięczniki
Top Gear59 22253 183
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych46 44549 938
Auto Świat Poradnik39 80140 380
Auto Motor i Sport31 93131 618
Świat Motocykli25 84923 534
Cars Magazyn o Samochodach12 96414 500
Automobilista10 26610 177
Classic Auto6 7448 038


 

Dołącz do dyskusji: “Cars” w dół o 67 proc., na plusie tylko “Auto-Moto”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antyAXEL
Nie dziwne, że TopGear stracił 15% skoro podwyższyli cenę o ponad 40%!!! Dziwię się, że tak mało spadł... a wraz ze wzrostem ceny nic się na lepsze nie zmieniło!
odpowiedź