SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem

Zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową jest Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. osiągnęło rekordową odwiedzalność. Okazje.info zanotowały niewielki spadek natomiast Skąpiec.pl i Nokaut.pl w pewnych statystykach straciły, a w innych zyskały.

W grudniu ub.r. Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro) odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Ceneo.pl jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich tych statystykach. Serwis zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek (Skąpiec.pl, Okazje.info i Nokaut.pl), a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż Skąpiec.pl, prawie siedem razy więcej niż Okazje.info i ponad dziesięć razy więcej niż Nokaut.pl. Na Skąpiec.pl każdy użytkownik spędził średnio 8:55 minuty, a na Okazje.info i Nokaut.pl - po 3-4 minuty.

Do wydawców czołowych porównywarek należą też mniej popularne serwisy tego typu. I tak Taniomania.pl (wchodząca w skład Grupy Ceneo.pl) zanotowała w grudniu 537,4 tys. użytkowników i 1,77 mln odsłon krajowych, Bazarek.pl (należący do Grupy Nokaut.pl) - 376,9 tys. użytkowników i 2,04 mln odsłon, Ceneolokalnie.pl (Grupa Ceneo.pl) - 232,3 tys. użytkowników i 786,3 tys. odsłon. Z kolei Idealo.pl odwiedziło 228 tys. internautów, a Najtaniej.co - 201,4 tys.

Czołowe porównywarki cenowe w grudniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ceneo.pl

6 638 996

94 510 270

16 599 011

00:14:10

30,86%

skapiec.pl

2 528 259

20 550 789

3 082 582

00:08:55

11,75%

okazje.info

2 079 501

12 165 291

1 957 763

00:04:21

9,67%

nokaut.pl

1 745 311

8 866 330

736 160

00:03:42

8,11%


Ceneo.pl zyskało w skali roku 244,8 tys. użytkowników i 8,82 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 3,8 i 10,3 proc.), za to średni czas spędzany przez odwiedzającego skrócił się o 51 sekund (czyli o 5,7 proc.). W grudniu ub.r. serwis zanotował rekordową liczbę użytkowników i odsłon krajowych w swojej historii.

Skąpiec.pl, w połowie ub.r. przejęty przez Grupę Onet, zanotował o 140,3 tys. użytkowników więcej (5,9 proc. w górę), 1,36 mln odsłon krajowych mniej (6,2 proc. w dół) oraz 1:44 minuty więcej czasu korzystania przez każdego użytkownika (24,1 proc. w górę).

Niewielkie spadki liczby użytkowników miały Okazje.info i Nokaut.pl - pierwszy stracił 142,6 tys. (6,4 proc. w dół), a drugi - 131,2 tys. (7 proc. w dół). Jednocześnie Okazje.info zanotowały 1,24 mln odsłon krajowych mniej niż przed rokiem (9,2 proc. w dół) i 8 sekund na użytkownika mniej, natomiast Nokaut.pl zyskał 2,55 mln odsłon (to aż 40,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z serwisu przez odwiedzającego zmalał aż o 13:43 minuty (czyli o 78,7 proc.).

Czołowe porównywarki cenowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

grudzień 2014

grudzień 2013

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

ceneo.pl

6 638 996

94 510 270

00:14:10

6 394 202

85 685 968

00:15:01

skapiec.pl

2 528 259

20 550 789

00:08:55

2 387 943

21 908 634

00:07:11

okazje.info

2 079 501

12 165 291

00:04:21

2 222 154

13 404 295

00:04:29

nokaut.pl

1 745 311

8 866 330

00:03:42

1 876 489

6 312 473

00:17:25


Dla porównywarek cenowych, tak jak dużej części sektora e-commerce, najintensywniejszy jest okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem. Dlatego Ceneo.pl, Skąpiec.pl i Nokaut.pl to w grudniu przyciągnęły najwięcej użytkowników w ub.r., natomiast w przypadku Okazje.info grudniowy wynik był tylko nieznacznie mniejszy od styczniowego i z miesięcy letnich.

Najsłabszy dla porównywarek jest natomiast okres wiosenny i letni. Nokaut.pl w maju ub.r. miał 4,8 mln użytkowników (wobec 6,64 mln w grudniu), Skąpiec.pl po 1,7-1,8 mln od kwietnia do września (wobec 2,53 mln w grudniu), natomiast Nokaut.pl - 1,09 mln w kwietniu (wobec 1,74 mln w grudniu). W maju Nokaut.pl zanotował zaledwie 439 tys. użytkowników, co może być skutkiem kolejnej kary nałożonej na serwis przez wyszukiwarkę Google - pierwszy razy taka sytuacja miała miejsce trzy lata temu, dotyczyła też porównywarek Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz kilkunastu innych polskich stron (więcej na ten temat).

Najbardziej stabilną odwiedzalność z analizowanych serwisów miały w ub.r. Okazje.info - różnica w liczbie użytkowników między najlepszym a najgorszym miesiącem wyniosła 294 tys.

Liczba użytkowników czołowych porównywarek cenowych w 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

ceneo.pl

skapiec.pl

okazje.info

nokaut.pl

styczeń

5 901 996

2 367 904

2 209 332

1 714 827

luty

5 443 788

2 022 416

2 018 274

1 320 906

marzec

5 688 982

2 050 585

2 109 577

1 278 963

kwiecień

5 107 654

1 829 862

2 029 990

1 087 761

maj

4 800 930

1 773 485

2 084 184

438 859

czerwiec

5 428 244

1 687 153

2 124 461

1 825 472

lipiec

5 689 822

1 676 090

2 200 505

1 669 054

sierpień

5 864 197

1 737 922

2 250 069

1 726 589

wrzesień

5 725 672

1 760 491

2 148 285

1 563 742

październik

5 791 824

2 080 166

1 961 291

1 530 740

listopad

6 171 094

2 393 893

1 956 356

1 681 461

grudzień

6 638 996

2 528 259

2 079 501

1 745 311

Dołącz do dyskusji: Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prorok
tylko że okazje i ceneo manipulują i usuwają komentarze w dodatku rozsyłają spam.
odpowiedź
User
Marek Rokowiecki
Nie polecam ceneo.pl - Przez ostatnie pół roku korzystałem z ich programu partnerskiego, dobrze mi szło, zarabiałem kilkaset zł miesięcznie ale oni stwierdzili, że ludzie którzy klikają z mojej strony nie kupują nic na ich stronie i usunęli mi konto. Załatwiałem im ludzi ale to już nie ode mnie zależy czy Ci ludzie coś u nich kupią. Odcięli mnie od gotówki, gdy bloger zaczyna zarabiać to czerwienieją z tego, że muszą mu płacić i ucinają partnerstwo. Nie polecam z jeszcze jednego względu. Ich program partnerski nie ma żadnej możliwości blokady natrętnych ludzi którzy klikają w linki specjalnie, nie ma żadnego dostępu do statystyk. W porównaniu z google Adsense jest to przepaść na niekorzyść ceneo.pl - Nie polecam, nie korzystam.
odpowiedź