WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

77 tys. subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej” w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok

Gorący temat

Anna Dzierzędzka: z MediaComu do Value Media

0

Co piąty Polak płaci za informacje w internecie, średnio 50 zł rocznie

2016-06-16 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według raportu Reuters Institute, 20 proc. Polaków zapłaciło za dostęp do treści informacyjnych w sieci w 2015 roku. Płacimy coraz chętniej, ponieważ w 2014 roku ten odsetek wyniósł 17 proc. To drugi wynik wśród badanych krajów. Zajmujemy natomiast ostatnie miejsce pod względem kwoty wydanej na płatne treści.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Jak wynika z innego raportu - World Press Trends 2015 - to czytelnicy stanowią główne źródło przychodów wydawców gazet. Sprzedaż stanowi 53 proc. globalnych przychodów tej branży. Z 168 mld dol. przychodów sektora za rok 2015 90 mld dol. to przychody ze sprzedaży, a pozostałe 78 mld dol. z reklam. Raport Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa pokazuje, że wciąż większość kupujących gazety stanowią, ci którzy kupują wersje papierowe.

Podczas gdy średni odsetek kupujących wydania papierowe gazet lub magazynów co najmniej raz w tygodniu dla przebadanych przez Reutersa krajów wynosi 45 proc., to odsetek płacących za dostęp do treści informacyjnych w sieci jest dużo niższy - w Norwegii, która jest pod tym względem liderem, 27 proc. osób płaci za treści w internecie. Na drugim miejscu znalazły się Polska oraz Szwecja z wynikiem 20 proc. w br. W naszym kraju nastąpił wzrost rok do roku liczby osób płacących, z 17 proc. w 2014 roku.

Sytuacja ma się zgoła inaczej, jeżeli spojrzy się na to, ile Polacy wydają na dostęp do treści w internecie. W tym zestawieniu zajmujemy ostatnie miejsce. W 2015 roku w Polsce średnia wydatków na dostęp do treści informacyjnych w sieci wyniosła 9 funtów, czyli ok. 50 zł. Najwięcej na ten cel przeznaczają Brytyjczycy, bo 82 funty rocznie, czyli ok. 460 zł. Co ciekawe, zaledwie 7 proc. Brytyjczyków płaci za dostęp do treści online.

Niskie wydatki na opisywany cel można łatwo wytłumaczyć analizując, w jaki sposób płatności za treści realizują Polacy, a w jaki sposób robią to mieszkańcy innych państw. Brytyjczycy, którzy płacą najwięcej, najchętniej za samoodnawialną subskrypcję to treści. Polacy natomiast jeśli już płacą, to najczęściej w formie mikropłatności.

W Polsce z różnych form paywalli korzystają m. in. wydawcy „Gazety Wyborczej”, „Dziennika Gazety Prawnej”, „Forbesa”, „Newsweeka” i prasy lokalnej z Polska Press Grupa. Na świecie sztandarowym przykładem wydawcy pobierającego opłaty za treści jest „The New York Times”, który od niedawna testuje opcję subskrypcji do treści bez reklam.

 

Autor: pl

Wiecej informacji: płatne treści, płatności internetowe, prasa w internecie

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia