Produkcje Discovery trafią na antenę Metra. Na razie bez koprodukcji i wspólnych projektów

Prawdopodobnie jeszcze w pierwszym półroczu br. na antenie naziemnego kanału Metro, którego nadawcą jest należąca do Agory spółka Green Content, pojawią się produkcje z portfolio Discovery Polska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie strony negocjują w tej sprawie.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. Agora podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska, na mocy której sprzedała za 4 mln zł 21,5 proc. spółki Green Content, nadawcy kanału telewizyjnego Metro. Łącznie inwestycja kosztować będzie Discovery 14 mln zł.

Green Content (nadawca kanału Metro) nie prowadzi jednak rozmów z Discovery na temat wspólnych projektów programowych i koprodukcji lokalnego kontentu. W taki sposób współpracują ze sobą Grupa TVN i National Geographic Polska, realizując wspólnie cykle dokumentalne dla kanałów TTV i National Geographic Channel, np. „Handlarze”, Komornicy” czy „Tabu Polska”.

- Na razie z Discovery Polska prowadzone są wyłącznie rozmowy o wykorzystaniu kontentu z ich biblioteki - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.

- Mamy nadzieję, że jeszcze w pierwszym półroczu br. produkcje z biblioteki Discovery trafią na antenę stacji - dodaje Bartosz Hojka, prezes Agory.

Przypomnijmy, że zgodnie z umową do końca 2017 roku Agora może sprzedać Discovery Polska pozostałą część udziałów spółki Green Content. Wówczas koncern przejąłby kontrolę nad naziemnym kanałem Metro.

Kanał telewizyjny Metro wystartował w piątek, 2 grudnia. Ramówka stacji opiera się na dwóch filarach: ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach dokumentalnych poświęconych stylowi życia.

Na starcie spółka Green Content, właściciel kanału zainwestowała w propozycje programowe 10 mln zł. Docelowo nadawca planuje przeznaczyć na program nawet trzy od 20 do 30 mln zł. Agora zakłada, że kanał Metro będzie rentowny z chwilą przekroczenia 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Ma to nastąpić po 4-5 latach od rozpoczęcia nadawania.

Metro na MUX-8 można oglądać na kanale 38 oraz w sieciach kablowych m.in. UPC (kanał 115 - mediabox, kanał 157 - horizon, kaon), Vectra (kanał 192), Toya (kanał 13) i Netia (kanał 30).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prezes-agory-o-ramowce-metra-ciekawa-rozrywka-i-odwazne-dokumenty-nie-rozrozniamy-widzow-na-kobiety-i-mezczyzn ##

Discovery Networks w Polsce jest właścicielem kilkunastu stacji m.in. Animal Planet, Eurosport, Discovery Channel, Discovery Historia i TLC.

Łukasz Brzezicki
Autor artykułu:
Łukasz Brzezicki
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"