„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych

W styczniu br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Dziennika Zachodniego”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2015 roku wyniosła 45 464 egz., czyli o 13,63 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,27 proc. do 43 586 egz.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2015 roku wyniosła 33 032 egz., po spadku o 7,55 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (również Polskapresse). Średni wynik tego tytułu to 31 602 egz., po spadku o 12,75 proc. W listopadzie 2013 roku dziennik ten był trzeci.Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która w rankingu spadła z miejsca 19. na 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 19,31 proc. i ostatecznie wyniósł 6 971 egz.

W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku większość dzienników regionalnych zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskały „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości) - było to 14,97 proc. do 9 831 egz. Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Media Regionalne; w dół o 10,15 proc. do 5 578 egz.).

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP