SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej

Firma e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) kupiła markę ComPress od spółki Thunderbolt (do niedawna działającej jako ComPress), której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom. e-Kiosk pod marką ComPress chce uruchomić agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

W komunikacie giełdowym Thunderbolt podano, że e-Kiosk kupił logo ComPress wraz z autorskimi prawami majątkowymi do niego oraz domeny internetowe compress.pl i compress.com.pl. Kwota transakcji to 155,5 tys. zł.

- Strony rozliczyły powyższe wynagrodzenie w całości, w drodze potrącenia wzajemnie przysługujących im wierzytelności - zaznaczono.

Gremi Media sprzedało ComPress

Pod marką ComPress przez wiele lat działała agencja public relations, której większościowym akcjonariuszem Gremi Media było od wiosny 2016 roku. W ostatnich latach działalność agencji mocno się skurczyła. Jeszcze w latach 2011-2013 firma osiągała 7-9 mln zł rocznych przychodów. W 2014 roku było to już tylko 4,8 mln zł, w 2015 roku - 3,54 mln zł, a w 2016 roku - 1,89 mln zł.

Natomiast w ub.r. spółka zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a w pierwszym kwartale br. - jedynie 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty netto.

W połowie czerwca Gremi Media za 420 tys. zł sprzedało 82,14 proc. akcji ComPress. Jednocześnie zmieniono w całości jej radę nadzorczą i zarząd - na stanowisku prezesa Magdalenę Dulińską zastąpił Łukasz Górski.

Akcje firmy przejęli od Gremi Media Artur Górski i January Ciszewski, związani m.in. z funduszem inwestycyjnym Premium Fund.

e-Kiosk chce uruchomić agencję marketingu internetowego

Firma e-Kiosk w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl zapowiedziała, że pod marką ComPress uruchomi agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Już teraz do spółki oprócz platform dystrybucji e-prasy i e-booków eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl należy agencja marketingu cyfrowego eContentLAB, specjalizująca się w realizacji kampanii z wykorzystaniem technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR i VR), social mediów, content marketingu i produkcji wideo.

- W agencji eContentLAB realizujemy duże projekty w zakresie marketingu digitalowego. Wierzę, że włączenie dodatkowych usług pod rozpoznawalną w branży marką, a przypomnę, że ComPress jako brand funkcjonuje na polskim rynku od 1990 roku, pozwoli nam uzyskać efekt synergii i wyjść z ofertą kompleksowej obsługi klientów w ramach komunikacji 360 stopni - komentuje Łukasz Piela, prezes e-Kiosku - Decyzja o poszerzeniu oferty o usługi public relations będzie wiązała się z powiększeniem zespołu, nie wykluczamy też, że w przyszłości dojdzie do połączenia eContentLAB i ComPressu, ale to wymaga czasu - dodaje.

W pierwszym kwartale br. e-Kiosk zanotował wzrost wpływów o 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto spółki poprawił się w skali roku z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku. 50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,1 proc. do Ruchu.

Dołącz do dyskusji: e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
B
O co tu k... chodzi ?
odpowiedź
User
marketer
i to się nazywają jaja.
odpowiedź
User
Radek
Haha jakie duże projekty econtent lab robi - prośba chociaż o jeden przykład , a to że kupili od siebie i sprzedali sobie to to jest jakiś gruby przekręt :)
odpowiedź