SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gremi Media sprzedało agencję ComPress

We wtorek Gremi Media (wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) sprzedało 82,14 proc. akcji agencji public relations ComPress za 420 tys. zł. W poniedziałek głosami Gremi Media zdecydowano jeszcze o zmianie jej nazwy na Thunderbolt i powołaniu nowej rady nadzorczej.

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media Article

Gremi Media sprzedało wszystkie posiadane akcje ComPress. W komunikacie giełdowym firma stwierdziła, że zdecydowała się na to „w związku z oceną perspektyw rozwojowych ComPress”.

W komunikacie nie podano, kto kupił akcje od Gremi Media.

ComPress z dużym spadkiem wpływów i stratami

Agencja ComPress dotychczas zajmowała się usługami public relations. W ub.r. zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a rok wcześniej - 1,28 mln zł przychodów i 197 tys. zł straty. Natomiast w pierwszym kwartale br. miała jedynie 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty netto.

Jeszcze w latach 2011-2013 firma osiągała 7-9 mln zł rocznych przychodów. W 2014 roku było to już tylko 4,8 mln zł, w 2015 roku - 3,54 mln zł, a w 2016 roku - 1,89 mln zł. Ostatni raz niewielkie zyski netto (po 5 tys. zł) spółka miała w 2012 i 2013 roku, w 2014 roku zanotowała stratę wynoszącą 124 tys. zł, w 2015 roku - 729 tys. zł, a w 2016 roku - 629 tys. zł.

Gremi Media (wtedy funkcjonujące jako Presspublica) pierwszy pakiet akcji ComPress kupiło wiosną 2015 roku, natomiast od początku 2016 roku, po nabyciu kolejnych walorów, miało akcje stanowiące nieco ponad 50 proc. kapitału agencji.

W maju 2016 roku rozstał się z nią po 18 latach pracy Bogdan Biniszewski, który był w niej m.in. prezesem i wiceprezesem.

Od przejęcia nad nią kontroli przez Gremi Media agencją zarządzało czworo prezesów: Piotr Łysek (od lutego 2016 do lipca 2017 roku), Marcin Kowalczyk (do sierpnia ub.r.), Joanna Zaskurska (do stycznia br.) i pełniąca obecnie tę funkcję Magdalena Dulińska, jednocześnie wiceprezes E-Kiosku także należącego do Gremi Media.

Gremi Media dopłaciło 900 tys. zł do kapitału ComPress

Prezentując w marcu wyniki z ub.r. kierownictwo ComPress poinformowało, że zaczęło „prace koncepcyjne mające na celu reorganizację dotychczasowej działalności w kierunku przekształcenia spółki w agencję digital”.

W kwietniu br. agencja zdecydowała o emisji 9 mln swoich nowych akcji, które po 10 groszy za sztukę kupiło Gremi Media. - Środki z emisji akcji serii H posłużą spółce do zmniejszenia zadłużenia i poprawy struktury kapitałów własnych, co pozwoli zmniejszyć ewentualny negatywny wpływ aktualnego otoczenia gospodarczego spółki na jej bieżącą działalność - poinformowano w sprawozdaniu ComPress z zeszłego kwartału.

Zarząd agencji zaznaczył, że „trwają prace mające na celu repozycjonowanie spółki z agencji PR w klasycznym tego słowa znaczeniu w agencję oferującą nowoczesne metody komunikacyjne sfery digital”.

ComPress z nową nazwą i radą nadzorczą

Jak już informowaliśmy, w poniedziałek odbyło się walne zgromadzenie akcjonariuszy ComPress, na którym większość głosów miało jeszcze Gremi Media. Przyjęto sprawozdanie agencji z ub.r. i udzielono absolutorium członkom jej władz.

Ponadto odwołano cały skład rady nadzorczej, w którym byli menedżerowie Gremi Media: Marek Dworak i Marek Kutarba (byli w niej od połowy 2016 roku), a także Tomasz Jażdżyński, Jarosław Machocki i Łukasz Piela (byli od marca br.).

Do rady nadzorczej powołani natomiast zostali Zbisław Lasek, Tomasz Wykurz, Natalia Górska, Monika Górska i Marek Sobieski. Czworo pierwszych zasiada w radzie nadzorczej notowanego na rynku giełdowym NewConnect funduszu Premium Fund.

Walne zgromadzenie zdecydowało też o zmianie nazwy ComPress na Thunderbolt oraz wydłużeniu kadencji zarządu i rady nadzorczej z czterech do pięciu lat.

Agencja jest notowana na rynku NewConnect od 11 lat. Ostatnie transakcje na jej akcjach wykonano 6 czerwca, ustalając kurs na 0,268 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 3,75 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gremi Media sprzedało agencję ComPress

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aha
Agencje, budżety, KPI, ROI, wielki świat, a spora agencja idzie w cenie mieszkania na Ursynowie.
12 0
odpowiedź
User
Tolek
Parodia.
6 0
odpowiedź