SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-Kiosk: wpływy wzrosły o 28 proc. do 2,54 mln zł, wynik netto w górę o 1,02 mln zł

W pierwszym kwartale br. E-Kiosk (należą do niego platformy E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami) zanotował wzrost wpływów 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto poprawił się z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku.

Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

Koszty sprzedaży E-Kiosku zmalały w skali roku z 1,55 mln zł do 928 tys. zł, koszt własny sprzedaży zwiększył się z 317 do 860 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu - z 423 do 447 tys. zł.

Zysk brutto ze sprzedaży nieznacznie zmalał (z 1,6 do 1,59 mln zł), a wynik operacyjny zwiększył się z 432 tys. zł straty do 219 tys. zł zysku.

- Osiągnęliśmy duży sukces dzięki wytężonej pracy całego zespołu, która doprowadziła do zwiększenia efektywności wszystkich kanałów dystrybucji i optymalizacji kosztów sprzedaży. Tak jak mówiliśmy wcześniej - wyniki są coraz lepsze, bo e-Kiosk to spółka z ogromnym potencjałem, konsekwentnie realizująca strategię, której efektem będzie możliwość oferowania naszym klientom bardzo nowoczesnych rozwiązań - komentuje Łukasz Piela, prezes e-Kiosku.

E-Kiosk wdrożył nowy CRM i platformę Get Licensed

W sprawozdaniu z działalności firma podała, że w zeszłym kwartale koncentrowała się na wdrożeniu nowego systemu CRM (customer-relationship management), polegającemu na wprowadzeniu ułatwień w zakupie produktów, szybszym dostarczaniu treści i budowie nowej oferty produktowej w oparciu o specjalne rozwiązania, które są dostępne na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Ponadto zaczęła prace nad nowymi mechanizmam e-commerce i w pełni transparentnym rozwiązaniem umożliwiającym zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych.

Z końcem marca spółka zakończyła prace nad projektem „Get Licensed”, dofinansowanym w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Obecnie na rynku jest to jedyne globalne rozwiązanie, przeznaczone dla wydawców, blogerów, czy selfpublisherów.

E-Kiosk liczy na to, że upowszechnienie tego zautomatyzowanego narzędzia do sprzedaży licencji na treści przyczyni się do wzrostu świadomości praw autorskich i licencyjnych wśród wszystkich internautów, a w przyszłości będzie dodatkowym źródłem wpływów,

50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,1 proc. do Ruchu.

Dołącz do dyskusji: E-Kiosk: wpływy wzrosły o 28 proc. do 2,54 mln zł, wynik netto w górę o 1,02 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl