SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę

Wśród serwisów tygodników opinii zdecydowanie najpopularniejszy jest Newsweek.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały strony „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”, za to bardzo duże wzrosty - witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że serwis „Newsweeka Polska” ma zarówno najwięcej użytkowników, jak i odsłon. Przy czym pod tym drugim względem niewiele gorsza jest witryna „Polityki”, której użytkownicy wykonują średnio najwięcej odsłon. Na obu tych stronach, podobnie jak na Wprost.pl, zamieszczane są nie tylko teksty z papierowych wydań tygodników, lecz również inne artykuły, newsy i blogi dziennikarzy. Na Newsweek.pl teksty „z papieru” trafiają na bieżąco, na Polityka.pl - z pewnym opóźnieniem, natomiast na Wprost.pl zamieszczane są tylko „zajawki” artykułów, a za całe trzeba płacić.

>>> Tygodniki opinii: „Polityka” z najlepszym serwisem

Serwisy tygodników opinii w październiku 2011 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyzasięg
newsweek.pl637 1844 929 5733,36%
wprost.pl458 9162 311 2332,42%
polityka.pl447 8904 026 3502,36%
tygodnik.onet.pl191 3761 353 3491,01%
gazetapolska.pl170 361-0,90%
uwazamrze.pl87 435-0,46%
gosc.pl85 194680 3210,45%


W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły strony „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”. Przy czym o ile papierowe wydania tych tytułów są w czołówce sprzedaży tygodników opinii, o tyle ich serwisy internetowe znajdują się na końcu zestawienia. Również stosunkowo niewielu użytkowników ma witryna „Uważam Rze”, przy czym na niej znajdują się tylko początkowe części artykułów z tego tygodnika, które w całości są dostępne za opłatą.

>>> Sprzedaż tygodników opinii” „Gość Niedzielny” liderem, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Z kolei największe spadki odwiedzalności rok po roku zanotowały działająca w ramach portalu Onet.pl strona „Tygodnika Powszechnego”, która straciła ok. 95 tys. użytkowników i ponad 300 tys. odsłon, oraz serwis „Wprost” - 70 tys. użytkowników i 125 tys. odsłon.

W zestawieniu nie znalazły się witryny „Przekroju” i „Przeglądu”. Przekroj.pl od prawie roku jest w całości odpłatny, a w październiku zanotował 106 tys. odsłon. Natomiast Przeglad-tygodnik.pl miał tak niską odwiedzalność, że nie została ona uwzględniona w Megapanelu.

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwispaździernik 2011październik 2010
real usersodsłonyreal usersodsłony
newsweek.pl637 1844 929 573659 0023 265 717
wprost.pl458 9162 311 233530 2032 436 580
polityka.pl447 8904 026 350436 6003 572 981
tygodnik.onet.pl191 3761 353 349285 4071 668 407
gazetapolska.pl170 361-51 752-
uwazamrze.pl87 435---
gosc.pl85 194680 321-21 703


 

Dołącz do dyskusji: E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Astropolis
Odkąd w Onecie nie ma Jaśka Latały to Tygodnik Powszechny leci na łeb. A szkoda... M. Lech - obudź się! Do roboty!
odpowiedź