Ekstraklasa w minionym sezonie była oglądana przez 13 mln widzów, najbardziej przyciąga Legia

12,5 mln osób obejrzało  przynajmniej pięć minut jakiegokolwiek meczu T-Mobile Ekstraklasy w sezonie  2012/2013. Najpopularniejsze były spotkania nadawane w Polsacie Sport i te, w których grała Legia Warszawa.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Najwięcej widzów zgromadziła kolejka numer 12 - jej zasięg wyniósł 3,28 mln osób. Właśnie w tej serii spotkań odbył się szlagier jesieni, w którym Lech Poznań grał z Legią Warszawa. Mecz pokazywany był na żywo na trzech antenach: Canal+ Sport, Polsat Sport i TVP 1 i zgromadził łączną średnią widownię na poziomie 2,06 mln widzów. To rekord poprzedniego sezonu. Drugim najchętniej oglądanym spotkaniem był rewanż w Warszawie - mecz w sumie na tych samych trzech stacjach oglądało 1,77 mln widzów.

Z kolei spotkanie Śląska Wrocław z Legią Warszawa było najchętniej oglądanym przy okazji transmisji na dwóch antenach: Polsatu Sport i Canal+ Sport. Łącznie zasiadło przed telewizorami 610 tys. osób. Mecze Śląska pokazywane na dwóch antenach gromadziły liczną publikę. Spotkanie z Jagiellonią Białystok we Wrocławiu oglądało 457 tys. widzów, natomiast z Koroną w Kielcach 444 tys. Dużą widownię (492 tys.) zgromadził także mecz wrocławian z Górnikiem Zabrze, ale transmitowany był na trzech kanałach – Polsacie Sport, Canal+ Family oraz nSporcie.

Średnia widownia meczów pokazywanych w poszczególnych kanałach

Średnia widownia meczów poszczególnych drużyn

 

T-Mobile Ekstraklasa cieszyła się w minionym sezonie większą popularnością niż inne ligi zagraniczne. Mecze angielskiej Premier League w stacjach Canal+ oglądało w zeszłym sezonie średnio 36 tys. widzów, hiszpańskiej Primera Division - 49 tys., a francuskiej Ligue 15 tys. Z kolei polska pierwsza liga miała średnią oglądalność na poziomie 44 tys. widzów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg