SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Facebook ogłasza Program Przywództwa Społeczności, przeznaczy miliony dolarów na szkolenia administratorów grup

Facebook wyda 10 milionów dolarów na szkolenia dla osób tworzących i kierujących społecznościami w serwisie. Platforma rozbuduje także narzędzia dla administratorów grup oraz  zespół techniczny odpowiedzialny za bezpieczeństwo użytkowników - wszystko to w ramach ogłoszonego Programu Przywództwa Społeczności.

Jennifer Dulski, head of groups and community w Facebooku Article

Program Przywództwa Społeczności został ogłoszony na specjalnym spotkaniu przedstawicieli Facebooka z ponad 300 osobami na co dzień zajmującymi się administrowaniem i tworzeniem grup na platformie. Polskę reprezentowało dziewięć osób: Piotr Drzewiecki (Camino de Santiago Polska), Maciej Rukasz (Centrum Kultury w Lublinie), Mateusz Załęski (High Society PL), Mikołaj Dunikowski (Jak będzie na mapie? - sekcja geograficzno-kartograficzna), Kamil Nowak (Jestem tatą), Ewa Reder (League Of Legends), Katarzyna Wierzbowska (Sieć Przedsiębiorczych Kobiet), Piotr Chmielewski (Social Media Now - merytorycznie o mediach społecznościowych), Dominika Szaciłło (Uwaga, śmieciarka jedzie – Warszawa).

Facebook przygotowywał pakiet staży i stypendiów, zawierających szkolenia, wsparcie i finansowanie dla liderów społeczności z całego świata. Pięciu wytypowanych liderów społeczności otrzyma ofertę stażu oraz nagrodę w wysokości do miliona dolarów (w zależności od kursu dolara do euro lub funta brytyjskiego) aby sfinansować swoje projekty. Do 100 osób z całego świata zostanie objętych programem stypendialnym, w ramach którego otrzymają do 50 tys. dolarów na realizację konkretnej inicjatywy dla społeczności. Aplikacje na staże i stypendia są otwarte.

Serwis po udanym pilotażu w USA rozszerza globalnie Koła Przywódców Społeczności, gdzie liderzy społeczności poznają się osobiście, uczą się i współpracują. Facebook będzie dodawał także kolejnych członków do prowadzonych grup dedykowanych administratorom. Obecnie liczą 10 tys. członków z USA i Wielkiej Brytanii.
 
- Mieliśmy dziś okazję usłyszeć historie niezwykłych grup i społeczności dzięki którym ludzie odnajdują sens i wsparcie. Są wśród nich takie grupy jak Blind Veterans UK - organizacja zapewniającą praktyczne i emocjonalne wsparcie niewidomym weteranom i ich rodzinom; Donna Mama, grupa wsparcia dla matek we Francji, służąca wymianie rad i informacji; Girl Skate UK, która celebruje i łączy kobiecą społeczność skateboardingową; High Society PL, grupa entuzjastów sneakersów, których wiąże wspólna pasja; oraz Berlin Bruisers, pierwszy w Niemczech klub rugby otwarty dla gejów. Liczymy, że programy i narzędzia, które dzisiaj ogłosiliśmy pomogą administratorom, którzy kierują społecznościami w ich rozwoju oraz wzmacnianiu więzi pomiędzy członkami. Ci liderzy są dla nas inspiracją i nie możemy się doczekać, aby dalej ich wspierać – komentuje Jennifer Dulski, head of groups and community w Facebooku.

Nowości dla administratorów grup

Przedstawiciele Facebooka ogłosili także wprowadzenie kilku nowych funkcji wspierających  zarządców grup w serwisie.

- Narzędzia: od teraz administratorzy znajdą w jednym miejscu prośby o przyjęcie do grupy, statystyki, a także inne funkcje, co ułatwi im zarządzanie grupą.
- Ogłoszenia grupowe: administratorzy grup mogą opublikować do 10 ogłoszeń, widocznych na samej górze dyskusji.
- Administratorzy mogą utworzyć specjalną sekcję zasad, co pomoże w ich skutecznym komunikowaniu członkom społeczności.
- Personalizacja: zarządcy mogą dodawać spersonalizowane kolory wyświetlane wewnątrz grupy.

Do końca tego roku Facebook podwoi liczbę fachowców pracujących w londyńskim centrum inżynieryjnym – największym poza Stanami Zjednoczonymi. Będą intensywniej pracowali nad wykrywaniem i blokowaniem fałszywych kont, ograniczaniem zjawisk nękania i oszustw w serwisie. Nacisk zostanie także położony na ulepszanie możliwości zgłaszania treści.

Szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że 2018 będzie rokiem zmian w serwisie. Obejmą one kolejność treści wyświetlanych w News Feedzie, pozycję wydawców w aktualnościach oraz wyróżnienie dla wiadomości o charakterze lokalnym.

W ubiegłym roku Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook ogłasza Program Przywództwa Społeczności, przeznaczy miliony dolarów na szkolenia administratorów grup

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
A wszystko po to...

...by poprawić średni czas spędzany w serwisie, bo w ostatnich miesiącach ten wskaźnik spada na łeb.
10 0
odpowiedź
User
Żałosne
Wiedzą o tym, że zarabiają potężne pieniądze i ich stać na to, to chcą przekupić sprytne, przedsiębiorcze i chytre jednostki po to, aby wdrażały pewne rozwiązania, które niekoniecznie będą dla społeczności korzystne. Wg mnie to dalsze dzielenie społeczeństw, dalsze mącenie w głowach młodym, bo jak zobaczy duże pieniądze to pójdzie jak po maśle. Tam gdzie z pozoru coś jest za darmo, to znaczy że płacisz czymś więcej - swoim zaangażowaniem, swoją prywatnością, swoim cennym czasem. Taka prawda. Teraz chcą zobaczyć do jakiego stopnia ludzie będą pazerni na pieniądze. Tam gdzie jest łatwy, szybki zysk, tam nie ma dobrych intencji, marketing nie ma duszy, trzeba wcisnąć każdy kit, aby człowiek się przekonał i uległ. Materializm i wygoda bierze górę na rozsądkiem, wrażliwością i bezinteresownością, bo liczy się tylko zysk, sława i ciągłe sukcesy. Mamy coraz ciekawsze czasy, naprawdę, wszystko jest inteligentne i smart, tylko człowiek niekoniecznie. Czy jest na to wszystko jakieś antidotum?
1 0
odpowiedź
User
Fransoski
Dało się słyszeć o tym wszędzie , dosłownie nie wiem czemu ale czytałem już o tym w paru blogach, a nawet na yt już coś widziałem . Po co to wszystko robią? Może dlatego , że % nie kłamie i liczby nie kłamią, proste dane choćby z magazynu social media manager pokazują , że nie tylko facebook ale i inne sociale mają lekki spadek, to w taki sposob się bronią .
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing