WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce (raport)

Gorący temat

Bronisław Wildstein z nagrodą Pan Cogito od Akademickich Klubów Obywatelskich

0

„Fakt” liderem czytelnictwa dzienników ogólnopolskich. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

2016-07-01 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

„Fakt” liderem czytelnictwa dzienników ogólnopolskich. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku sięgało 11,19 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,68 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,49 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,01 pkt. proc. do 7,63 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,96 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,45 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł w dół o 0,08 pkt. proc. do poziomu 3,11 proc.

Największy wzrost w rankingu - wynoszący 0,52 pkt. proc. do 1,93 proc. - odnotował z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Awansował on z miejsca szóstego na piąte.

Wiek: 15-75 lat

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

11,19%

11,68%

-0,49%

Gazeta Wyborcza

7,63%

8,64%

-1,01%

Super Express

3,96%

4,41%

-0,45%

Przegląd Sportowy

3,11%

3,19%

-0,08%

Dziennik Gazeta Prawna

1,93%

1,41%

0,52%

Rzeczpospolita

1,63%

1,50%

0,13%

Nasze Miasto

1,02%

1,05%

-0,03%

Sport

0,41%

0,43%

-0,02%

Puls Biznesu

0,31%

0,24%

0,07%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,11%

0,05%

0,06%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali listopad 2015 - kwiecień 2016 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 0,55 pkt. proc. do 10,23 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,03 proc.; w dół o 0,60 proc.), a podium uzupełnia „Super Express” (3,45 proc.; - 0,56 proc.).

Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, a dwa dzienniki miały słabszy udział.

Wiek: 16-59 lat

listopad 2015 : kwiecień 2016

listopad 2014 : kwiecień 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

10,23%

10,78%

-0,55%

Gazeta Wyborcza

8,03%

8,63%

-0,60%

Super Express

3,45%

4,01%

-0,56%

Przegląd Sportowy

3,27%

3,40%

-0,13%

Dziennik Gazeta Prawna

2,23%

1,58%

0,65%

Rzeczpospolita

1,79%

1,50%

0,29%

Nasze Miasto

1,08%

1,06%

0,02%

Sport

0,46%

0,39%

0,07%

Puls Biznesu

0,37%

0,26%

0,11%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,12%

0,05%

0,07%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków oraz od listopada 2015 do kwietnia 2016 roku na losowej próbie 10 041 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 10 765 i 7 810 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: mk

Wiecej informacji: dziennik ogólnopolski, PBC, PBC General

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia