Zarząd Telewizji Polskiej koncepcję tegorocznego festiwalu w Opolu zatwierdził w miniony piątek. - Festiwal otworzy koncert z okazji 120-lecia kina. Aktorzy zaśpiewają w nim piosenki z historii polskiego filmu - mówi Wirtualnemedia.pl Jan Pawlicki, dyrektor TVP1. Pierwszego dnia imprezy odbędzie się też koncert „Debiuty” podczas którego zaprezentują się młodzi wykonawcy.
Podczas festiwalu zaplanowano też m.in. koncert pod nazwą „Złote Opole”. - Widzowie wybiorą w nim 20 największych przebojów z okresu 53 lat istnienia festiwalu - opisuje Pawlicki.
Jak co roku zobaczyć będzie można koncert „Premier”, w którym artyści śpiewają premierowe utwory. Zmiany czekają natomiast koncert dotąd nazywany „Superjedynkami”, podczas którego widzowie wybierali w głosowaniu piosenki i wykonawców.
- Pracujemy nad spójnym systemem przyznawania nagród. Chodzi o rozdzielenie tych przyznawanych przez jawną komisję i nagród publiczności - mówi Jan Pawlicki. Szczegóły nie są jeszcze znane.

W tym roku podczas festiwalu nie będzie klasycznego kabaretonu. - Lżejszy repertuar stanowić będzie Filharmonia Dowcipu Waldemara Malickiego - opisuje Pawlicki. W ub.r. w programie Opola kabaretonu zresztą też nie było, widzowie zobaczyli zaś widowisko „Scenki i obscenki czyli Jeremiego Przybory piosenki!”, gdzie pojawiły się dwa kabarety.
Jak już informowaliśmy, podczas tegorocznego festiwalu kanał TVP Kultura zorganizuje i pokaże transmisję jednego z koncertów dodatkowych, podczas którego wystąpią artyści sceny offowej i alternatywnej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/klan-ze-stabilna-ogladalnoscia-serial-sledzi-2-5-mln-osob-tvp1-wygrywa-z-konkurencja ##
- Miasto Opole będzie jeszcze bardziej obecne podczas festiwalu - mówi szef Jedynki. TVP1 - poza transmisją z głównej imprezy - relacjonować będzie odbywające się na tydzień przed festiwalem w mieście wydarzenia muzyczne Hiphop Opole i Rock Opole. Festiwal poprzedzi też emitowany w TVP1 „Wielki test o polskiej piosence”.

Zeszłoroczny Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, co dało TVP1 28,26 proc. udziału w rynku w grupie 4+ oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (dane Nielsen Audience Measurement).











