SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Wyborcza” z nowym logo i układem treści, informacje oddzielone od komentarzy

Od weekendowego wydania „Gazeta Wyborcza” (Agora) będzie mieć zmienione logo i makietę, w której informacje będą mocniej oddzielone od komentarzy. Przez najbliższe tygodnie dziennik będzie wspierany kampanią reklamową pod hasłem „Wyborcza w skrócie to Wy”.

Article

- Wsłuchując się w głosy czytelników i analizując wyniki badań fokusowych postanowiliśmy wyraźniej oddzielić materiały informacyjne od komentarzy. Te ostanie prezentowane będą na szarym tle. Zmianie ulegnie również układ działów - na przykład tematy związane z gospodarką będą publikowane na wcześniejszych stronach wydania - opisuje Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Na drugiej stronie dziennika oprócz komentarzy będą też prezentowane rysunek, sylwetka dnia lub cytat oraz inne, mniejsze formy dziennikarskie. Nową makietę (z bardziej czytelną czcionką i nowymi winietami działów) będzie mieć też weekendowy dodatek „GW” - „Magazyn Świąteczny”.

W nowym logo akcent na „Wyborcza”

Jak już opisywaliśmy, od wtorku „Gazeta Wyborcza” zapowiadała zmianę swojego logotypu. Nowy znak po raz pierwszy w całości ukaże się w sobotnio-niedzielnym wydaniu.

W nowym logo największym elementem jest napis „Wyborcza” zapisany małymi literami, taką samą czcionką jak logo Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. „Gazeta” jest zapisana mniejszą czcionką i dużymi literami. W znaku pozostaną czerwony prostokąt i hasło „Nam nie jest wszystko jedno”, które przesunięto z góry na dół.

- Odświeżając logo, uspójniamy znaki „Gazety Wyborczej” w wersji cyfrowej i papierowej. Chcemy, by już na pierwszy rzut oka czytelnicy widzieli, że otrzymują materiały stworzone przez jedną redakcję, niezależnie od kanału dystrybucji tych treści - opisuje Wojciech Fusek.

Zmiana obejmuje także logotypy 19 wydań lokalnych „GW”. Przygotował dział ją graficzny Agory kierowany przez Macieja Kiełkusa, dyrektora artystycznego „Gazety Wyborczej”.

Sobotnio-niedzielne wydanie „Gazety Wyborczej”, w którym zostaną po raz pierwszy wprowadzone wszystkie zmiany, będzie mieć specjalny charakter z okazji rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 r. Do tej rocznicy będzie nawiązywać pierwsza strona dziennika, natomiast w środku znajdzie się m.in. reprint pierwszego numeru „GW” z 1989 r. (liczący 8 stron) oraz naklejka „Plac Wolności”.

Do wydania zostanie dołączony też 16-stronnicowy magazyn dla dzieci „Planeta Demokracja”, w którym m.in. znani pisarze Tomasz Piątek i Grzegorz Kasdepke w przystępny sposób opiszą, co to jest konstytucja i prawo, po co istnieje Sejm, Senat, premier, prezydent oraz inne instytucje.

„Wyborcza w skrócie to Wy” w reklamach

Weekendowe wydanie jest reklamowane już od 20 maja poprzez autopromocję w „GW” i Wyborcza.pl oraz na portalach społecznościowych, natomiast w piątek spot jest emitowany w TVN, TVN24 i kanałach TVP.

Z kolei w poniedziałek zacznie się kampania reklamująca zmianę logo i makiety „Gazety Wyborczej”. Akcja będzie obejmować telewizję (TVN, Polsat, National Geographic), outdoor (nośniki AMS w całej Polsce) oraz internet (m.in. serwis Wyborcza.pl oraz profile „GW” w mediach społecznościowych).

Kreacje kampanii przygotowała agencja Bardzo, a za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starlink.

Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 152 281 egz. W pierwszym kwartale br. wpływy dziennika ze sprzedaży zmalały w skali roku o 6,8 proc. do 25,9 mln zł, a z reklam - o 21,5 proc. do 17,5 mln zł.

Według danych z gemiusAudience w kwietniu br. serwis Wyborcza.pl miał na komputerach 4 mln realnych  użytkowników i 15,48 proc. zasięgu, 2,38 mln użytkowników i 9,25 proc. zasięgu na smartfonach oraz 620,4 tys. użytkowników i 2,41 proc. zasięgu na tabletach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z nowym logo i układem treści, informacje oddzielone od komentarzy

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Popieram
WY to także ja!
18 24
odpowiedź
User
546546
A w tle foty kodziarzy, wśród nich byli TW
62 30
odpowiedź
User
Dobra Zmiana
Wyborcza w skrócie to Wy - porwało mnie to hasło, idę się posklejać
50 14
odpowiedź
User
Wy
Uwaga! Od 4 czerwca to samo g..... będzie w nowym kubku - smacznego!
58 24
odpowiedź
User
Rzetelność Wybiórczej ?
„Wyborcza” jako wzór rzetelności? Jak przypadki rasizmu gazeta z Czerskiej opisywała…

Gdy Koreanka dostaje w poznańskiej kawiarni kubek z narysowanym skośnym okiem gazeta pyta: „Rasizm?”. Gdy do Parku Wodnego wpuszczono muzułmankę w stroju, który zasłaniał całe ciało, a internauci skrytykowali ten fakt, „Wyborcza” ostrzegła, że to „fala rasizmu”. Po tym jak dwie dziewczyny, w tym jedna czarnoskóra zostały zaatakowane w Warszawie przez pijaków „GW” apelowała, by „zatrzymać tę falę”. Co portal z Czerskiej napisał, gdy w Wielkiej Brytanii zginęła 15-letnia Polka, która uskarżała się na rasistowskie docinki? W tym wypadku „GW” jest nader powściągliwa i ocenia, że to jedynie media spekulują, iż dziewczyna była ofiarą rasizmu. „Ależ @gazeta_wyborcza jest rzetelna. Jest rzetelnie stronnicza - zawsze tak samo”
54 12
odpowiedź
User
DeKODuj
„Rząd nie jest polski, bo jest patriotyczny i demokratyczny”, czyli KOD w pigułce xD :D
Według GW rząd polski powinien być liberalny, lewacki i posłuszny wobec Niemiec.
44 18
odpowiedź
User
rozbawiony piSSem
Z okazji jedynie słusznych komentarzyków prawdziwych Polaków lepszego sortu, nieomylnych kolesi przy korycie, mających patent na prawdę, miłosiernie i po chrześcijańsku wbijających krucyfiks w plecy, obrzucających błotem ludzi, wyciągających rodziców, krewnych, naśmiewających się z nazwisk i wyglądu - idę poczytać Wyborczą. I nic na to nie poradzicie :(
18 38
odpowiedź
User
Rb
piękne, eleganckie logo i pomysłowy slogan. Podoba mi się!
14 30
odpowiedź
User
Emil
Całkiem fajne jednak jest to logo :)
10 24
odpowiedź
User
czytelnik
Najbardziej fascynujące jest to, że najwięcej energii poświęcają GW nie czytelnicy, a hejterzy (zapewne nieczytający tejże [być może też w ogóle]). Strasznie musi ich uwierać.
18 31
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing