Google będzie preferował w wyszukiwarce wydawców prenumerowanych przez użytkowników. „Google daje większe nadzieje niż Facebook”

Google zapowiedział wprowadzenie działań wspierających wydawców w monetyzacji publikowanych przez nich treści. Użytkownik w wyszukiwarce na wysokich pozycjach ma widzieć artykuły pochodzące z mediów w których posiada wykupione subskrypcje. Ma też dzielić z wydawcami danymi pomocnymi w skłonieniu internautów do kupna prenumeraty. - Wiążemy dużo większe nadzieje z Google niż z Facebookiem. Dzielenie się danymi to perspektywa realnego wsparcia dla wydawców, którzy oferują jakościowe treści - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej".

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google będzie preferował w wyszukiwarce wydawców prenumerowanych przez użytkowników. „Google daje większe nadzieje niż Facebook”

We wtorek 20 marca br. Google przedstawi w Nowym Jorku propozycje mające wesprzeć wydawców publikujących online w monetyzacji i większym zaangażowaniu odbiorców. Obecnie relacje biznesowe pomiędzy największymi firmami technologicznymi a mediami nie są najlepsze - jak wynika z danych Digital Content Next (DCN) dzisiaj Facebook i Google są odpowiedzialne jedynie za 5 proc. cyfrowych przychodów największych wydawców.

Teraz Google zapowiada bardziej intensywne działania które mają wesprzeć wydawców w segmencie cyfrowym. Po pierwsze w wynikach wyszukiwania na eksponowanych pozycjach użytkownik ma zobaczyć materiały od wydawców u których ma wykupione subskrypcje. W ten sposób firma zamierza w większym stopniu związać odbiorcę z konkretnym medium i zwiększyć jego zaangażowanie w publikowane treści.

Oprócz tego Google zamierza dzielić się z wydawcami danymi dotyczącymi zachowań użytkowników wyszukiwarki. Informacje w założeniach mają pomóc mediom w nakłonieniu konkretnych internautów do wykupienia przez nich abonamentu.

Na razie nie są znane bliższe szczegóły dotyczące zapowiedzianych przez Google działań. Jednak przygotowany przez koncern plan wsparcia mediów w ich biznesie jest przyjmowany przez wydawców z zainteresowaniem - tak wynika z rozmowy serwisu Wirtualnemedia.pl z Danutą Bregułą, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-wyniki-w-2017-r-spadek-wplywow-wzrost-ebitda-i-79-mln-zl-straty-netto-w-gore-helios-i-next-film-w-dol-prasa-i-druk ##

- Zespół „Gazety Wyborczej” wiąże dużo większe nadzieje z propozycjami Google'a niż Facebooka, którego zapowiedzi o wsparciu biznesu wydawców w ciągu ostatniego roku okazały się rozczarowujące - przyznaje Danuta Breguła. -Poza tym ruch z wyszukiwarki Google'a stanowi dla nas większą część wizyt niż ruch pochodzący z Facebooka, i ten odsetek nieustannie rośnie - przede wszystkim dzięki zaangażowaniu naszych redakcji i konsekwentnemu rozwojowi serwisów.

Jak podkreśla szefowa strategii online „GW” zwykło się uważać, że użytkownik wchodzący na serwis z wyszukiwarki w poszukiwaniu konkretnej informacji, jest bardziej „przypadkowy”, a zatem mniej skłonny do płacenia za treści.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-pozegnala-sie-z-kilkoma-dziennikarzami-chrabota-spada-sprzedaz-wiec-musimy-oszczedzac ##

- Nasze dane wskazują, że przy umiejętnej segmentacji takich użytkowników, można osiągać naprawdę zadowalające wyniki – podkreśla Breguła. - Co więcej, wśród użytkowników wchodzących na serwisy internetowe „Gazety Wyborczej” z wyszukiwarek jest duży odsetek zupełnie nowych czytelników, co stwarza szansę zainteresowania ich innymi artykułami lub przetestowania niestandardowej komunikacji marki oraz prenumeraty cyfrowej. Dzielenie się danymi Google'a z wydawcami to perspektywa realnego wsparcia dla wydawców, którzy oferują jakościowe treści. Dla porównania - działania na Facebooku wymagają od wydawcy nakładów na kampanie targetowane. Na tę chwilę mogę powiedzieć, że „Gazeta Wyborcza” docenia inicjatywy Google'a i chętnie bierze udział we wszelkich konsultacjach, w których uczestniczą także zagraniczne media o podobnym modelu działania czy misji - łączą nas bowiem podobne trudności związane z aktualną dominacją na rynku reklamy internetowej podmiotów innych niż tradycyjne media - zaznacza Breguła.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-platny-dostep-liczba-odbiorcow-miesiecznie-przychody ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali