Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 656 tys. zł straty w br., ale w III kwartale na plusie

Grupa Nokaut, właściciel m.in. porównywarki cenowej Nokaut.pl i udziałowiec w spółce Morizon, w trzech kwartałach br. zanotowała 7,76 mln zł wpływów ze sprzedaży i 656 tys. zł straty netto. Przy czym w samym III kwartale firma osiągnęła dodatni wynik finansowy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 656 tys. zł straty w br., ale w III kwartale na plusie
fot. Shutterstock.com

Wpływy Grupy Nokaut ze sprzedaży od stycznia do września br. wyniosły 7,763 mln zł, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast koszty operacyjne - 8,291 mln zł, o 8,1 proc. mniej niż przed rokiem. Firma zanotowała 656 tys. zł straty netto wobec 64 tys. zł straty netto w tym samym okresie ub.r.

W samym III kwartale br. przychody firmy wzrosły w skali roku o 8,9 proc. (z 2,677 do 2,915 mln zł), a koszty zmalały o 15,2 proc. (z 3,084 do 2,616 mln zł). Spółka zanotowała w tym okresie 8 tys. zł zysku netto wobec 297 tys. zł straty rok wcześniej.

Do Grupy Nokaut należy przede wszystkim porównywarka cenowa Nokaut.pl - która we wrześniu br. zanotowała 1,56 mln użytkowników i 7 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki) - oraz spółka SklepyFirmowe.pl kontrolująca kilka mniejszych serwisów e-commerce, m.in. Bazarek.pl mający we wrześniu 358,8 tys. użytkowników.

Na początku br. Grupa Nokaut za 5,9 mln zł przejęła 22,4 proc. udziałów firmy Morizon (więcej o tym).

grafika

Grupa Nokaut tłumaczy, że na jej wyniki w br. duży wpływ miał końcowy etap gruntownych modyfikacji serwisu Nokaut.pl, prowadzonych od początku ub.r. do września br. W efekcie prac prędkość indeksowania poszczególnych stron porównywarki w Google wzrosła o 30 proc., a szybkość ich wyświetlania się użytkownikom - o 65 proc. Firma szacuje, że przyniosło to jej wzrost przychodowości o 7 pkt proc.

Ponadto w ramach projektu znacząco zwiększono liczbę filtrów w katalogu Nokaut.pl, a dla kluczowych kategorii zdefiniowano mechanizmy dbające o automatyczne dodawanie filtrów do odpowiednich grup produktowych. Przebudowano i rozwinięto też Centrum Sprzedawcy, umożliwiając właścicielom sklepów współpracujących z porównywarką efektywniejsze dzielenie środków finansowych na zakup ruchu do sklepu zarówno na poziomie grup produktowych jak i pojedynczych ofert. Grupa Nokaut podkreśla, że u większości klientów dało to poprawę efektywności o 5-10 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"