SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

GUS z nowym logo za 22 tys. zł

Główny Urząd Statystyczny w zakończonym konkursie wybrał swoje nowe logo, logotypy dla 16 urzędów statystycznych oraz znak 100-lecia tej instytucji. Nowa identyfikacja wizualna ma zacząć obowiązywać od końca 2017 roku.

Article

Wybrany w konkursie zestaw nowych znaków ma być wykorzystywany do celów związanych z popularyzacją statystyki publicznej oraz wiedzy o statystyce. Nowe logo będą wykorzystywane w dokumentach firmowych, wydawnictwach, plakatach, ulotkach, na stronach internetowych, w mediach społecznościowych itp.

Autorką nowego logo GUS jest Susana Wesołek. W nagrodę otrzyma 22 tys. zł oraz zaproszenie do złożenia propozycji przygotowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Statystyki Publicznej oraz przygotowanie nowego wzoru odznaki przyznawanej przez prezesa GUS za szczególne osiągnięcia w dziedzinie statystyki, z uwzględnieniem swojego zwycięskiego zestawu logo.

Wesołek tworzyła projekty logo m.in. dla portu lotniczego we Wrocławiu czy wrocławskiego Teatru Capitol.

GUS wyróżnił też projekty Wojciecha Janickiego i Anny Haraburdy. Otrzymają oni nagrody w wysokości po 2,5 tys. zł każde.

Projekt Wojciecha Janickiego

 

Projekt Anny Haraburdy

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GUS z nowym logo za 22 tys. zł

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Nowe logo wygląda jak stare Mastercard. Te dwa wyróżnione i nowocześniejsze i bardziej pomysłowe.
18 2
odpowiedź
User
ER
Ekspertem nie jestem, ale trzecie, autorstwa Anny Haraburdy, podoba mi się najbardziej.
19 1
odpowiedź
User
Margo dunim
Słaby logotyp, faktycznie przypomina logo pewnej karty kredytowej. Te dwa wyróżnione znacznie ciekawsze.
13 3
odpowiedź
User
Adrian Krawczyk
Co za niegospodarność funduszami publicznymi. U mnie jeden człowiek zrobił logo za reklamówkę ciekawych książek.
7 6
odpowiedź
User
Janek
Logo sejmu było za 50 klocków, albo filmik dla Zusu na yt, który obejrzało kilkanaście osób za 300 000 zł. Zawsze mnie to dziwi, jak lekką ręką pieniądze są wydawane na rzeczy, które w zasadzie nie mają żadnego przełożenia na jakość życia obywateli. Nie rozumiem takiej polityki i pewnie nigdy nie zrozumiem, tym bardziej, że co chwilę słyszy się o zbiórkach np. dla niepełnosprawnej osoby, której nie stać na wózek inwalidzki czy leki, czy cokolwiek innego. Instytucje państwowe powinny mieć zunifikowaną identyfikację - 1 czcionka do logotypu i obok godło, tyle wystarczy. Ile tej kasy ucieka ze skarbu państwa na businessy znajomych to się w głowie nie mieści. A pamiętacie życzenia wielkanocne PBS? Za 16 000 zł zewnętrzna firma kręciła ją w studio tvp. Miało być inaczej.
13 2
odpowiedź
User
Kamil
Czy ta Komisja wybierała logo z zamkniętymi oczami? Albo na zasadzie "losowania"? To jakiś żart? Projekt Anny Haraburdy powinien wygrać! Najlepszy projekt ze wszystkich
9 3
odpowiedź
User
prawnik
Projekt Anny Haraburdy. Zdecydowanie!
Urząd nie potrzebuje ani kreatywnego logo, ani reklamującego.
Urząd potrzebuje takiej identyfikacji graficznej, która:
1. oddaje jego istotę
2. jasno informuje
3. jest estetyczna.

Czyli wyróżniony projekt jest najbardziej zbliżony do ideału.

Logo karty bankomatowej... niby pomysłowe. Ale widać komisja nie płaciła kartami tej firmy, więc nie wychwyciła, z czym się kojarzy.
8 2
odpowiedź
User
złoty polski
Miło się wydaje publiczne pieniądze....
7 0
odpowiedź
User
jak
Serio to są odwrócone kółka mastercard w innym kolorze. Wielka pomysłowość normalnie stała za przerobieniem cudzego logo.
4 0
odpowiedź
User
jak
Metlife ma logo w takich kolorach i to wygląda jak przerobienie ich w połączeniu z mastercard.
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing