SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ING Bank Śląski liderem reklamowym banków, mocno w górę BGŻ BNP Paribas (TOP5)

Trzy z pięciu banków z największymi w 2017 roku wydatkami reklamowymi - ING Bank Śląski, mBank i Bank Millennium - ograniczyło nakłady na wsparcie w tradycyjnych mediach. Z kolei bank BGŻ BNP Paribas zwiększył je o blisko dwie trzecie.

W 2017 roku banki wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (nie wliczając internetu) nieco ponad 1 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto Kantar Media, bez rabatów). Było to 4,5 proc. mniej niż w 2016 roku.

Najwięcej w tym okresie na reklamy przeznaczył ING Bank Śląski. Z inwestycjami w wysokości 101,1 mln zł utrzymał pozycję reklamowego lidera wśród banków, mimo że zredukował budżet o 4 proc. w skali roku.

ING Bank Śląski konsekwentnie promuje swoją ofertę reklamami z udziałem m.in. Marka Kondrata. W jednej z aktualnych kampanii aktor reklamuje ekopożyczki i ekokredyty. W grudniu w spotach tego banku można było oglądać też Adama Woronowicza.

Mniej na reklamę przeznaczyły też dwa kolejne w tym rankingu banki. mBank zmniejszył je o 4,1 proc., z 95,1 do 91,2 mln zł. W styczniu br. mBank zaangażował się we wsparcie finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a bohaterami jego kampanii promującej konto byli ojciec i syn. Trzeci na podium Bank Millennium zredukował budżet o 2,4 proc. w skali roku - z 86,4 do 84,4 mln zł. W jego kampaniach od kilku lat występuje youtuber Radosław Kotarski.

Kolejny w zestawieniu bank BGŻ BNP Paribas zainwestował we wsparcie w mediach tradycyjnych w ub.r. 82,1 mln zł. Było to aż 64,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

W ub.r. promował on wiele swoich produktów. W listopadzie kredyt gotówkowy reklamowany był hasłem „Postanowione i spełnione”. Miesiąc wcześniej w kampanii Konta Optymalnego wystąpiła kura znosząca złote, a w sierpniu można było oglądać rodzinny spot kredytu gotówkowego.

Alior Bank z kolei wydał na reklamę 77,6 mln zł, czyli 15,4 proc. więcej niż w 2016 roku. Jesienią ub.r. ten wprowadził nowe hasło główne: „Wyższa kultura. Bank nowości”, zmienił też reklamy - pracownicy występują teraz w nowocześniejszych strojach, pojawiła się też nowa ikonka melonika.

Najwięksi reklamodawcy wśród banków (TOP5)

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

2017

zmiana proc.

ING BANK ŚLĄSKI

105 319 750 zł

101 138 709 zł

-4

MBANK

95 122 177 zł

91 246 677 zł

-4,1

BANK MILLENNIUM

86 409 971 zł

84 361 998 zł

-2,4

BANK BGŻ BNP PARIBAS

49 951 056 zł

82 068 154 zł

64,3

ALIOR BANK

67 258 813 zł

77 592 843 zł

15,4

razem

1 053 838 126 zł

1 006 231 618 zł

-4,5

Dołącz do dyskusji: ING Bank Śląski liderem reklamowym banków, mocno w górę BGŻ BNP Paribas (TOP5)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krk
"ING Bank Śląski konsekwentnie promuje swoją ofertę reklamami z udziałem m.in. Marka Kondrata.", który zaczyna odstraszać klientów, ze względu na swój obecny wygląd ;)
odpowiedź