SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci wolą informacje w formie tradycyjnych artykułów niż wideo

Internauci preferują konsumowanie artykułów w tradycyjnej postaci, poprzez ich czytanie, a nie coraz powszechniejsze newsy w postaci materiałów wideo online.

Internauci wcale nie oczekują, że będą otrzymywać newsy w formie wideo. Badanie przeprowadzone w 26 krajach przez Reuters Institute for the Study of Journalism at the University of Oxford oraz YouGov wykazało, że tradycyjne artykuły cały czas są najpopularniejszym newsowym formatem. Niemal 6 na 10 użytkowników internetu stwierdziło, że w ciągu ostatniego tygodnia czytało artykuł.

Dla porównania, tylko co czwarty badany (24 proc.) w ostatnich siedmiu dniach oglądał newsy jako wideo online, a jedynie 5 proc. stwierdziło, że w większości przypadków ogląda, a nie czyta newsy.

Jednocześnie spośród aktywnych użytkowników serwisów social media, 36 proc. oglądało newsy wideo w sieci w ostatnim tygodniu, co oznacza że w ich przypadku prawdopodobieństwo konsumowania newsów w ten sposób jest o 50 proc. większe niż dla ogółu populacji. W przypadku użytkowników Facebooka odsetek oglądających newsy wideo online w ostatnich siedmiu dniach sięgnął 27 proc.

A dlaczego internauci nie oglądają newsów wideo w sieci? W grupie 3/4 badanych, którzy tego nie robią, najpowszechniejsze jest przekonanie o tym, że materiały newsowe w formie wideo nie są tak wygodne i szybkie w odbiorze jak w formie tradycyjnej. Respondenci wskazywali tutaj także na reklamy, zbyt długi czas ładowania się wideo, czy też koszty występujące w przypadku dostępu mobilnego.

Rok wcześniej (w lutym 2015 r.) badanie Reuters Institute wykazało, że ok. 2/3 internautów z USA konsumuje więcej cyfrowych treści newsowych w formie tekstowej niż jako treści wideo, podczas gdy więcej newsów wideo ogląda tylko 14 proc.

Z kolei z badania USC Annenberg School Center for the Digital Future wynika, że w 2014 r. 40 proc. użytkowników internetu z USA oglądało newsowe klipy wideo w sieci, w porównaniu do 50 proc. w 2012 r. Także w 2014 r. 37 proc. użytkowników smartfonów z USA oglądało tego typu materiały na ekranach swoich urządzeń mobilnych, czyli tyle samo co rok wcześniej.

Tymczasem reklamodawcy liczą na wzrost oglądalności cyfrowych treści wideo. 61 proc. z nich, uczestniczących w badaniu przeprowadzonym w lutym 2016 r. przez Forrester Consulting dla Videology, wyraziło przekonanie, że konsumenci znacząco lub przynajmniej trochę zwiększą ilość czasu przeznaczanego na oglądanie newsów, informacji sportowych i innych krótkich klipów online.

Dołącz do dyskusji: Internauci wolą informacje w formie tradycyjnych artykułów niż wideo

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ag
Nie ma się co dziwić. Żenujące jest to, że portale internetowe powoli zamieniają się w telewizje. Przed materiałami wyświetlają się reklamy, u dołu strony jest banner który trzeba zamknąć, przed nagłówkiem strony wyświetla się reklama. Po bokach - jako tło strony wyświetla się reklama, a komputery już nie dają rady przerobić kodu strony i działają jak żółwie. W efekcie, żeby coś obejrzeć, czy nawet przeczytać trzeba treści tego artykułu szukać, zamknąć dziesięć X-ksów i przeboleć zamulenie komputera. Zróbcie sobie lepiej badania na jakich kompach Polacy przeglądają wasze serwisy. Nie są to super szybkie maki, czy 40-sto rdzeniowe laptopy - bo większość ludzi nie ma na nie kasy!!! To że w waszych redakcjach, czy na biurkach waszych prezesów to działa (chociaż redakcje w sumie tez pracują na złomach - tylko prezes ma super kompa i login do artykułu bez reklam) nie znaczy, że zwykły odbiorca widzi to tak samo.

Ciekawe kiedy wreszcie będzie to zrozumiane przez właścicieli serwisów.

Tak wiem, z czegoś się muszą utrzymywać, ale to nie powód by z artykułu robić jeden wielki banner reklamowy. Może ograniczcie te wielkie wypłaty i premie dla zarządów i przypupasów prezesów, dajcie kasę dla dziennikarzy, którzy piszą artykuły, piszcie ich więcej, z mniejszą ilością reklam za większą cenę. Dobra jakość materiałów przyciągnie widzów, a reklamodawca będzie w stanie zapłacić więcej jak zobaczy ilość wyświetleń i zasięg dzienny.

Skończcie z tymi 70% zniżkami dla reklamodawców - dajcie taką cenę jaka rzeczywiście powinna być za reklamę i nie róbcie z ludzi idiotów. Wtedy wróżę temu sukces :)

rzekłem.
odpowiedź
User
Szary Polak
W polskim internecie to patologia. Aby obejrzeć np 30 sekundowy news, trzeba odczekać 2 minuty reklam. Poza tym streaming pochłania nieproporcjonalnie większą ilość danych (ważne zwłaszcza na komórkach) i zajmuje więcej czasu. Osobiście uważam wideo wiadomości w portalach internetowych za nieporozumienie.
odpowiedź
User
Maciej prezerwatywny
Ja też wolę czytać artykuły, a nie oglądać filmiki. Nie chce mi się oglądać pięciominutowego filmiku na przykład z bełkotem jakiegoś polityka. Wolę, żeby mi autor artykułu w dwóch-trzech zdaniach streścił, o czym ten polityk bełkotał.

Poza tym dzisiaj często internet przegląda się na tabletach, smartfonach, a internet mobilny ma miesięczne limity transferu. Nie zamierzam tracić te limity na filmiki.
odpowiedź