Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Firma Digital Network pozyskała kredyt w wysokości 70 mln zł. Dzięki temu zapłaciła pozostałe raty gotówkowe za udziały Braughman Group Media Outdoor oraz spłaciła część pożyczki od swojego głównego akcjonariusza.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu
Fot. materiały prasowe Digital Network

W zeszły piątek Digital Network podpisała umowę dotyczącą kredytu inwestycyjnego w kwocie 70 mln zł. Ma go spłacić do końca 2030 roku. Kredyt ma zmienną stopę oprocentowania, wynoszącą WIBOR 3-miesięczny plus marża banku.

Kredyt został zaciągnięty na potrzeby sfinalizowania przejęcia 100 proc. udziałów Braughman Group Media Outdoor, uzgodnionego pod koniec października br. W ciągu czterech dni od podpisania umowy Digital Network zapłaciła pierwszą transzę gotówkową, w wysokości 32,84 mln zł.

Posiłkowała się przy tym pożyczką w kwocie 20 mln zł od swojego większościowego akcjonariusza – spółki Epicom. Termin spłaty wyznaczono na 31 stycznia przyszłego roku.

Jeszcze 56 mln zł za Braughman Group Media Outdoor

Z uzyskanego w piątek kredytu Digital Network uiściła dwie pozostałe raty gotówkowe za przejmowaną firmę: 46,5 mln zł płatne w ciągu 60 dni od zawarcia umowy oraz 10 mln zł płatne do 30 kwietnia 2026 roku Pierwsza z tych transz była oprocentowana na poziomie WIBOR-u 3-miesięcznego.

Ponadto w zeszły czwartek spółka IT Fashion Polska Properties, do której należało poprzednio 90 proc. udziałów Braughman Group Media Outdoor, zgodnie z umową objęła 326,9 tys. nowych akcji Digital Network po 91,76 zł za sztukę. Przy takiej cenie wartość tego pakietu to 30 mln zł. Nabywca nie może sprzedawać tych walorów przez najbliższe trzy lata.

Tym samym zrealizowano wszystkie składowe umowy, na mocy której Digital Network została właścicielem 100 proc. udziałów Braughman Group Media Outdoor.

Z uzyskanego właśnie kredytu Digital Network przeznaczyła też do 13,5 mln zł na częściową spłatę pożyczki od Epicomu.

Ile zarabia Digital Network

Jej kwartalny zysk na poziomie EBITDA poszedł w górę o 19 proc. do 13,52 mln zł, na operacyjnym – o 27 proc. do 10,52 mln, a w ujęciu netto – o 22 proc. do 8,87 mln.

W połowie listopada spółka zapowiedziała, że w związku z przejęciem Braughman Group Media Outdoor zdecydowała – po przeanalizowaniu swojej aktualnej sytuacji finansowej – że w grudniu nie wypłaci zaliczki na poczet dywidendy z 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Alicja Caban rozwija performance w Ancy

Alicja Caban rozwija performance w Ancy

Prezydent Nawrocki spotkał się z przedstawicielami Mety

Prezydent Nawrocki spotkał się z przedstawicielami Mety

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Netflix pisze do polskich klientów ws. przejęcia HBO Max

Netflix pisze do polskich klientów ws. przejęcia HBO Max