Jak informowaliśmy, pod koniec października Digital Network zawarła umowę kupna 100 proc. udziałów Braughman Group Media Outdoor, właściciela sieci wielkoformatowych nośników reklamy zewnętrznej. Wartość transakcji to 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za sztukę.
W poniedziałek Digital Network poinformowała, że w związku z tym przejęciem po przeanalizowaniu swojej aktualnej sytuacji finansowej zdecydowała, że w grudniu nie wypłaci zaliczki na poczet dywidendy z 2025 roku.
Inaczej był przed rokiem, gdy spółka dywidendę w kwocie 20,08 mln zł (po 4,82 zł na akcję) podzieliła na połowy: pierwszą wypłaciła w formie zaliczki na początku grudnia ub.r., a drugą 1 lipca br.
Od tego będzie zależeć dywidenda z Digital Network
Ponadto Digital Network wyliczyła, co jej zarząd będzie brać pod uwagę przy rekomendowaniu walnemu zgromadzeniu podziału zysku z 2025 roku. Wśród tych czynników wskazano m.in. poziom realizacji oczekiwanych rocznych wyników finansowych Braughman Group Media Outdoor oraz weryfikację efektów synergii po kupnie tej spółki.

Zarząd przeanalizuje także bieżącą sytuację finansową i płynnościową firmy, poziom jej potrzeb finansowych do realizacji zaplanowanych inwestycji, bieżące ryzyka biznesowe związane z sytuacją rynkową i makroekonomiczną oraz zachowanie bezpieczeństwa finansowego.
Digital Network rośnie i wyciska więcej zysku
W trzecim kwartale 2025 roku grupa kapitałowa Digital Network osiągnęła 20,88 mln zł przychodów sprzedażowych, o 12 proc. więcej niż przed rokiem. 98 proc. wypracowano z na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej
Zyskowność firmy poszła w górę znacznie mocniej: na poziomie EBITDA o 19 proc. do 13,52 mln zł, na operacyjnym – o 27 proc. do 10,52 mln, a w ujęciu netto – o 22 proc. do 8,87 mln.

W pierwszych trzech kwartałach dynamika wyników firmy była jeszcze wyższa. Wpływy sprzedażowe podskoczyły r/r o 20 proc. do 56,74 mln zł, zysk EBITDA – o 30 proc. do 34,99 mln, zysk operacyjny – o 43 proc. do 25,85 mln, zaś zysk netto – o 30 proc. do 21,97 mln.
W ostatnich miesiącach kurs akcji Digital Network wiele razy wyznaczał swoje historyczne maksima. Na koniec poniedziałkowej sesji wynosił 108,6 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 460,35 mln zł. Przez 12 miesięcy urósł o 149,9 proc.
53,59 proc. akcji Digital Network należy do firmy Epicom.












