Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

W trzecim kwartale 2025 roku wydatki na reklamę out-of-home w Polsce przekroczyły 200 mln zł, rosnąc rok do roku o 12,2 proc. 30 proc. rynku przypada na nośniki cyfrowe.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa
Fot. materiały prasowe

Według danych OOHlife Izby Gospodarczej przygotowanych we współpracy z Publicis Groupe w trzecim kwartale 2025 roku na reklamy zewnętrzne przeznaczono 205,76 mln zł, o 12,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Prawie dwie trzecie rynku przypada na nośniki klasyczne. Tam wydatki w zeszłym kwartale wzrosły rok do roku o 11,9 proc. do 130,59 mln zł, co przełożyło się na 63,5 proc. udziału. W komunikacie OOHlife podkreślono, że takie nośniki pozostają stabilnym i przewidywalnym elementem branży, a ich zaletą jest to, że znajdują się tam, gdzie ekrany nie mają zastosowania.

15 proc. więcej na nośniki cyfrowe

W obszarze nośników cyfrowych dynamika była nieco wyższa: kwartalne wydatki poszły w górę r/r o 14,6 proc. do 61,42 mln zł. Dało to 29,8 proc. udziału w całym rynku. Ekrany reklamowe notują wzrosty w wymiarze finansowym, ponieważ jest ich coraz więcej w centrach handlowych, usługowych i sklepach wielkopowierzchniowych. Natomiast w przestrzeni miejskiej wiele takich nośników jest zaliczane do segmentu premium: zapewniają prestiżowe ekspozycje i duży zasięg, często są wykorzystywane do kampanii wizerunkowych.

Do tego dochodzi rosnąca popularność retal media. – Reklamy DOOH coraz częściej angażują odbiorców w trakcie zakupów, a rozwój narzędzi targetowania pozwala markom precyzyjniej dopasowywać komunikaty do pory dnia, lokalizacji i profilu konsumenta. Takie dopasowanie zwiększa skuteczność komunikacji i sprzyja dalszemu wzrostowi zainteresowania formatami cyfrowymi wśród reklamodawców z różnych branż – napisano w komunikacie OOHlife.

6,7 proc. łącznych wydatków na reklamę out-of-home przypadło zaś na nośniki w pojazdach transportu publicznego. Tam nastąpił wzrost r/r o 5 proc. do 13,75 mln zł.

Te branże najmocniej reklamują się w out-of-home

W przypadku klasycznych nośników outdoorowych w minionym kwartale 18 proc. wydatków pochodziło z sektorów określonych jako pozostałe, 17 proc. – z branży handlowej, 15 proc. – z sektora napojów i alkoholi, 12 proc. – z branży żywności, a 10 proc. – z mediów.

Według OOHlife wysokie udziały napojów, handlu i żywności to nie tylko sezonowość, ale także wzmożonej konkurencji na rynku konsumenckim. W przypadku branży handlowej dominowały kampanie promujące produkty szybko zbywalne oraz promocji typu "back to school", a we wrześniu zaczęły się też jesienne aktywności marek odzieżowych i detalicznych.

Dane o reklamie zewnętrznej
Dane o reklamie zewnętrznej © Licencjodawca

Ogółem w pierwszych trzech kwartałach 2025roku wartość rynku reklamy zewnętrznej zwiększyła się r/r o 6 proc. do 603,72 mln zł. Wydatki na nośnikach klasycznych zmalały o 3,3 proc. do 388,5 mln zł, przez co ich udział zmalał z 66 do 64,4 proc.

Nośniki cyfrowe osiągnęły zaś wzrost wydatków o 13,7 proc. do 177,57 mln zł oraz udziału o 2 pkt proc. do 29,4 proc. Natomiast nakłady na reklamy w transporcie miejskim zwiększyły się o tylko 1 proc. do 37,66 mln zł, przez co ich udział zmalał o 0,3 pkt proc. do 6,2 proc.

– Wzrost rynku po trzech kwartałach pokazuje, że reklama zewnętrzna utrzymuje silną pozycję w strategiach mediowych reklamodawców. Jako OOHlife Izba Gospodarcza koncentrujemy się na dostarczaniu wiedzy i wspieraniu edukacji branży, aby decyzje dotyczące inwestycji w OOH były oparte na rzetelnych danych i dobrych praktykach – podkreśla Nell Przybylska, członkini zarządu OOHlife Izby Gospodarczej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele