Według danych OOHlife Izby Gospodarczej przygotowanych we współpracy z Publicis Groupe w trzecim kwartale 2025 roku na reklamy zewnętrzne przeznaczono 205,76 mln zł, o 12,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Prawie dwie trzecie rynku przypada na nośniki klasyczne. Tam wydatki w zeszłym kwartale wzrosły rok do roku o 11,9 proc. do 130,59 mln zł, co przełożyło się na 63,5 proc. udziału. W komunikacie OOHlife podkreślono, że takie nośniki pozostają stabilnym i przewidywalnym elementem branży, a ich zaletą jest to, że znajdują się tam, gdzie ekrany nie mają zastosowania.
15 proc. więcej na nośniki cyfrowe
W obszarze nośników cyfrowych dynamika była nieco wyższa: kwartalne wydatki poszły w górę r/r o 14,6 proc. do 61,42 mln zł. Dało to 29,8 proc. udziału w całym rynku. Ekrany reklamowe notują wzrosty w wymiarze finansowym, ponieważ jest ich coraz więcej w centrach handlowych, usługowych i sklepach wielkopowierzchniowych. Natomiast w przestrzeni miejskiej wiele takich nośników jest zaliczane do segmentu premium: zapewniają prestiżowe ekspozycje i duży zasięg, często są wykorzystywane do kampanii wizerunkowych.

Do tego dochodzi rosnąca popularność retal media. – Reklamy DOOH coraz częściej angażują odbiorców w trakcie zakupów, a rozwój narzędzi targetowania pozwala markom precyzyjniej dopasowywać komunikaty do pory dnia, lokalizacji i profilu konsumenta. Takie dopasowanie zwiększa skuteczność komunikacji i sprzyja dalszemu wzrostowi zainteresowania formatami cyfrowymi wśród reklamodawców z różnych branż – napisano w komunikacie OOHlife.
6,7 proc. łącznych wydatków na reklamę out-of-home przypadło zaś na nośniki w pojazdach transportu publicznego. Tam nastąpił wzrost r/r o 5 proc. do 13,75 mln zł.
Te branże najmocniej reklamują się w out-of-home
W przypadku klasycznych nośników outdoorowych w minionym kwartale 18 proc. wydatków pochodziło z sektorów określonych jako pozostałe, 17 proc. – z branży handlowej, 15 proc. – z sektora napojów i alkoholi, 12 proc. – z branży żywności, a 10 proc. – z mediów.

Według OOHlife wysokie udziały napojów, handlu i żywności to nie tylko sezonowość, ale także wzmożonej konkurencji na rynku konsumenckim. W przypadku branży handlowej dominowały kampanie promujące produkty szybko zbywalne oraz promocji typu "back to school", a we wrześniu zaczęły się też jesienne aktywności marek odzieżowych i detalicznych.
Ogółem w pierwszych trzech kwartałach 2025roku wartość rynku reklamy zewnętrznej zwiększyła się r/r o 6 proc. do 603,72 mln zł. Wydatki na nośnikach klasycznych zmalały o 3,3 proc. do 388,5 mln zł, przez co ich udział zmalał z 66 do 64,4 proc.
Nośniki cyfrowe osiągnęły zaś wzrost wydatków o 13,7 proc. do 177,57 mln zł oraz udziału o 2 pkt proc. do 29,4 proc. Natomiast nakłady na reklamy w transporcie miejskim zwiększyły się o tylko 1 proc. do 37,66 mln zł, przez co ich udział zmalał o 0,3 pkt proc. do 6,2 proc.

– Wzrost rynku po trzech kwartałach pokazuje, że reklama zewnętrzna utrzymuje silną pozycję w strategiach mediowych reklamodawców. Jako OOHlife Izba Gospodarcza koncentrujemy się na dostarczaniu wiedzy i wspieraniu edukacji branży, aby decyzje dotyczące inwestycji w OOH były oparte na rzetelnych danych i dobrych praktykach – podkreśla Nell Przybylska, członkini zarządu OOHlife Izby Gospodarczej.











