Digital Network kupił Braughman Group Media Outdoor. Największa transakcja w segmencie reklamy zewnętrznej

Firma Digital Network przejęła 100 proc. udziałów w spółce Braughman Group Media Outdoor, co pozwoli firmie co najmniej podwoić udział w rynku. Wartość umowy wyniosła 131,5 mln zł. To największa transakcja w historii polskiego rynku reklamy zewnętrznej.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Digital Network kupił Braughman Group Media Outdoor. Największa transakcja w segmencie reklamy zewnętrznej
Jeden z nośników firmy

Transakcja łączy doświadczenie Digital Network, właściciela Screen Network – lidera cyfrowej reklamy zewnętrznej (20 000 ekranów DOOH w całym kraju) – z potencjałem Braughman Group Media Outdoor, dysponującego najszerszą siecią wielkoformatowych nośników OOH w Polsce – podano w komunikacie.

Efektem połączenia będzie powstanie największej i najbardziej zróżnicowanej oferty reklamowej OOH i DOOH, obejmującej zarówno cyfrowe ekrany, jak i spektakularne lokalizacje Premium.

Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku Premium Outdoor.

- Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce - podkreśla Agnieszka Godlewska, prezes Digital Network.

Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za akcję, odpowiadającej średniej cenie rynkowej z ostatnich 20 notowań, przez co Sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network.

Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat, w zależności od poziomu zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.

- Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych BGMO do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów - mówi Godlewska.

- BGMO to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie Premium Outdoor, dysponujący atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których część może zostać zdygitalizowana. BGMO posiada także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital Network – dodaje prezes Digital Network.

- Wejście naszej spółki do Grupy Kapitałowej Digital Network to kolejny krok w rozwoju Braughman Group Media Outdoor. Traktujemy tę transakcję jako szansę na przyspieszenie rozwoju - komentuje CFO Agnieszka Kazienko w imieniu Braughman Group Media Outdoor.

- Zyskujemy dostęp do innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze transformacji cyfrowej, której niekwestionowanym liderem od lat pozostaje Digital Network. To pozwoli nam systemowo i efektywnie digitalizować nasze lokalizacje. Dodatkowo widzimy liczne synergie operacyjne i sprzedażowe, które przełożą się na dalszy wzrost efektywności i wartości spółki – dodaje Agnieszka Kazienko.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ws. umów sportowych z TVP?

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ws. umów sportowych z TVP?