Transakcja łączy doświadczenie Digital Network, właściciela Screen Network – lidera cyfrowej reklamy zewnętrznej (20 000 ekranów DOOH w całym kraju) – z potencjałem Braughman Group Media Outdoor, dysponującego najszerszą siecią wielkoformatowych nośników OOH w Polsce – podano w komunikacie.
Efektem połączenia będzie powstanie największej i najbardziej zróżnicowanej oferty reklamowej OOH i DOOH, obejmującej zarówno cyfrowe ekrany, jak i spektakularne lokalizacje Premium.
Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku Premium Outdoor.

- Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce - podkreśla Agnieszka Godlewska, prezes Digital Network.
Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za akcję, odpowiadającej średniej cenie rynkowej z ostatnich 20 notowań, przez co Sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network.
Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat, w zależności od poziomu zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.

- Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych BGMO do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów - mówi Godlewska.
- BGMO to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie Premium Outdoor, dysponujący atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których część może zostać zdygitalizowana. BGMO posiada także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital Network – dodaje prezes Digital Network.

- Wejście naszej spółki do Grupy Kapitałowej Digital Network to kolejny krok w rozwoju Braughman Group Media Outdoor. Traktujemy tę transakcję jako szansę na przyspieszenie rozwoju - komentuje CFO Agnieszka Kazienko w imieniu Braughman Group Media Outdoor.
- Zyskujemy dostęp do innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze transformacji cyfrowej, której niekwestionowanym liderem od lat pozostaje Digital Network. To pozwoli nam systemowo i efektywnie digitalizować nasze lokalizacje. Dodatkowo widzimy liczne synergie operacyjne i sprzedażowe, które przełożą się na dalszy wzrost efektywności i wartości spółki – dodaje Agnieszka Kazienko.











