Digital Network kupił Braughman Group Media Outdoor. Największa transakcja w segmencie reklamy zewnętrznej

Firma Digital Network przejęła 100 proc. udziałów w spółce Braughman Group Media Outdoor, co pozwoli firmie co najmniej podwoić udział w rynku. Wartość umowy wyniosła 131,5 mln zł. To największa transakcja w historii polskiego rynku reklamy zewnętrznej.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Digital Network kupił Braughman Group Media Outdoor. Największa transakcja w segmencie reklamy zewnętrznej
Jeden z nośników firmy

Transakcja łączy doświadczenie Digital Network, właściciela Screen Network – lidera cyfrowej reklamy zewnętrznej (20 000 ekranów DOOH w całym kraju) – z potencjałem Braughman Group Media Outdoor, dysponującego najszerszą siecią wielkoformatowych nośników OOH w Polsce – podano w komunikacie.

Efektem połączenia będzie powstanie największej i najbardziej zróżnicowanej oferty reklamowej OOH i DOOH, obejmującej zarówno cyfrowe ekrany, jak i spektakularne lokalizacje Premium.

Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku Premium Outdoor.

- Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce - podkreśla Agnieszka Godlewska, prezes Digital Network.

Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za akcję, odpowiadającej średniej cenie rynkowej z ostatnich 20 notowań, przez co Sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network.

Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat, w zależności od poziomu zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.

- Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych BGMO do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów - mówi Godlewska.

- BGMO to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie Premium Outdoor, dysponujący atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których część może zostać zdygitalizowana. BGMO posiada także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital Network – dodaje prezes Digital Network.

- Wejście naszej spółki do Grupy Kapitałowej Digital Network to kolejny krok w rozwoju Braughman Group Media Outdoor. Traktujemy tę transakcję jako szansę na przyspieszenie rozwoju - komentuje CFO Agnieszka Kazienko w imieniu Braughman Group Media Outdoor.

- Zyskujemy dostęp do innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze transformacji cyfrowej, której niekwestionowanym liderem od lat pozostaje Digital Network. To pozwoli nam systemowo i efektywnie digitalizować nasze lokalizacje. Dodatkowo widzimy liczne synergie operacyjne i sprzedażowe, które przełożą się na dalszy wzrost efektywności i wartości spółki – dodaje Agnieszka Kazienko.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski