SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma

Mimo zamknięcia Wszystko.pl i wyjścia z Polski Shopee cały czas pojawiają się nowi gracze, którzy chcą zaistnieć na polskim rynku platform marketplace, zdominowanym przez Allegro. Pod koniec lata swój serwis w tym segmencie uruchomi sieć handlowa Kaufland. Na stronie kaufland.pl będzie można znaleźć artykuły z ponad 6000 kategorii, takich jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda. 

- Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma nowoczesna, idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w świecie online, a sprzedawcom prowadzącym działalność w naszym kraju atrakcyjny kanał dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Kaufland Marketplace już za kilka miesięcy zagości w Polsce i mamy nadzieję, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią go jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.

Kaufland.pl będzie funkcjonować w oparciu o model marketplace’u, co oznacza, że firma będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty na stronie. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na platformie również informacje o danym sprzedawcy.

Kupujący będą mogli korzystać z wielu metod płatności, takich jak Blik, zakup na fakturę oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą kredytową. Następnie zakupiony towar klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.

- Kaufland.pl umożliwi sprzedawcom internetowym dotarcie do nowych grup docelowych i milionów dodatkowych klientów, zapewniając szybki i łatwy dostęp do międzynarodowego rynku online. Wystarczy jedna rejestracja, aby oferenci mogli korzystać nie tylko z polskiej platformy, ale także sprzedawać swoje artykuły w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Austrii - podano w komunikacie.

Marketplace Kauflandu hitem w Niemczech

Kaufland Marktplatz w Niemczech ma aktualnie 32 mln użytkowników miesięcznie i oferuje ponad 45 milionów produktów z ponad 6400 kategorii, dzięki czemu należy do największych platform e-commerce. W ubiegłym roku Kaufland Marketplace z powodzeniem zadebiutował także w Czechach i na Słowacji. Oprócz Polski w tym roku platforma Kaufland Marketplace zostanie uruchomiona również w Austrii.

Kaufland w Polsce prowadzi 245 marketów, w których sprzedaję ofertę spożywczą, chemiczną i non-food. Sieć należy do niemieckiej firmy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.

Najpopularniejszą platformą marketplace w Polsce jest Allegro. W styczniu br. witrynę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,67 mln użytkowników, czyli 62,83 proc. wszystkich internautów w Polsce.

Poza tym Polacy sprzedają i kupują też na Amazonie (6,27 mln użytkowników). Własną platformę marketplace prowadzi ponadto sieć Empik (7,69 mln użytkowników). W lutym br. swój marketplace Wszystko.pl zamknęła firma Comarch, zaś 13 miesięcy wcześniej Polskę opuściło azjatyckie Shopee. W przeszłości ofertę marketplace miała też sieć Carrefour, ale również z niej zrezygnowała. 

Sklepy online z ofertą non-food w ostatnich latach uruchomiły sieci spożywcze Biedronka i Lidl. 

Dołącz do dyskusji: Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
Skoro mają wszystko gotowe i przetestowane technicznie z Niemiec, to im się uda. A nie te sieroty z wiadomej firmy. Swiat się zmienia. Sklepiki sie zamykaja. Obok mnie zniknął sklepik z foliami na szyby, sklep optyczny, zegarmistrz z bateriami, oddzial banku ING, oddzial Paribas, kosmetyczny, papierniczy, księgarnia, maly zoologicvzny i wiele innych. Sklepy musza łapac stałych klientów i przenosic się do sieci. Wszedzie wyrastaja paczkomaty jak chwasty. Nie powstrzymamy zmian, trzeba się szybko dostosowąc.
odpowiedź
User
gaza
Skoro mają wszystko gotowe i przetestowane technicznie z Niemiec, to im się uda. A nie te sieroty z wiadomej firmy. Swiat się zmienia. Sklepiki sie zamykaja. Obok mnie zniknął sklepik z foliami na szyby, sklep optyczny, zegarmistrz z bateriami, oddzial banku ING, oddzial Paribas, kosmetyczny, papierniczy, księgarnia, maly zoologicvzny i wiele innych. Sklepy musza łapac stałych klientów i przenosic się do sieci. Wszedzie wyrastaja paczkomaty jak chwasty. Nie powstrzymamy zmian, trzeba się szybko dostosowąc.


A po co powstrzymywać te zmiany?
Mam kolędować od sklepu do sklepu, by znaleźć jakąś rzecz, podczas gdy w internecie dwa kliknięcia i już mam co chcę.
odpowiedź
User
kambalarz
Czyli taki Empik.com

Niby są inni sprzedawcy ale nikt od nich nie bierze
odpowiedź