SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Już 15 mln Polaków na Temu, zyskuje także Shein (TOP platform e-commerce)

Po grudniowym szczycie zakupowym większość czołowych platform e-commerce zanotowała spadki odwiedzalności. Mocno wzrosły za to wyniki Shein i Temu, tę drugą platformę dzieli już tylko 3,7 mln użytkowników od Allegro.

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro. W styczniu br. witrynę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,67 mln użytkowników, czyli 62,83 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził na niej średnio 2 godziny i 37 sekund - pokazują dane z badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

To wyniki podstawowej odsłony Allegro. Działające od kilku lat Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, jest klasyfikowane osobno w Mediapanelu.

Na drugim miejscu pod względem zasięgu jest Temu, które w styczniu przyciągnęło 14,92 mln polskich internautów (co dało 50,21 proc. zasięgu), każdego średnio na 36 minut i 9 sekund. Niżej w rankingu znalazły się dwie inne azjatyckie platformy. Aliexpress zanotował 8,68 mln użytkowników, 29,24 proc. zasięgu oraz 61 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Shein - 6,05 mln odwiedzających, 20,38 proc. zasięgu oraz 33 minuty i 53 sekundy średniego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Allegro z kolejnym odpisem dot. Mall Group. Zysk zmaleje o pół miliarda

Sklep internetowy sieci Media Expert przyciągnął 11,65 mln internautów (39,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 7 minut i 12 sekund, a witryna sieci RTV Euro AGD - 6,34 mln użytkowników (21,35 proc. zasięgu), średnio na 6 minut i 7 sekund.

W zestawieniu są jeszcze platformy dwóch innych stacjonarnych sieci handlowych. Witrynę Empiku odwiedziło 7,69 mln internautów (25,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 6 sekund, na platformie Rossmanna każdy z 6,13 mln użytkowników (20,63 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 6 minut i 30 sekund.

Erli zanotowało 6,45 mln odwiedzających, 21,72 proc. zasięgu oraz 5 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, a Amazon - 6,26 mln użytkowników, 21,09 proc. zasięgu oraz 7 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu.

W porównaniu z grudniem, kulminacyjnym miesiącem przedświątecznego okresu zakupowego, zdecydowana większość platform zanotowała spore spadki odwiedzalności. Allegro straciło 695,6 tys. użytkowników (3,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 12 sekund (7,1 proc.).

Jeszcze mocniej zmalały wyniki kilku innych witryn. Serwis Media Expert zanotował spadek o 1,47 mln odwiedzających (11,2 proc.) oraz minutę i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,8 proc.), platforma Empiku - o 1,6 mln użytkowników (17,2 proc.) oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu (20,8 proc.), witryna RTV Euro AGD - o 1,85 mln internautów (22,6 proc.) i 49 sekund średniego czasu (11,8 proc.), a platforma - o 1,38 mln internautów (18,4 proc.) oraz minutę i 24 sekundy przeciętnego czasu (17,7 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. W ofercie 4 tysiące produktów

Na Amazonie ubyło 471,9 tys. polskich użytkowników (7 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 19 sekund (20,5 proc.).

Temu zyskało 1,3 mln użytkowników

Natomiast kolejny wzrost osiągnęło Temu. Liczba odwiedzających serwis poszła w górę o 1,29 mln (9,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 11 minut i 52 sekundy (48,9 proc.).

To kolejne rekordowe wyniki platformy. W listopadzie ub.r. miała 13,15 mln użytkowników, miesiąc wcześniej - 10,81 mln, we wrześniu - 9,86 mln, a w sierpniu - 5,81 mln. Od października przyciągała odwiedzających średnio na ponad 20 minut, w styczniu pierwszy raz przekroczyła pułap 30 minut.

Z kolei Aliexpress zyskał miesiąc do miesiąca 59,8 tys. użytkowników (0,7 proc.) oraz 11 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (23,7 proc.). Na Erli liczba internautów zwiększyła się o 167,7 tys. (2,7 proc.) przy minimalnym spadku średniego czasu spędzonego przez każdego (o 3 sekundy, czyli 0,8 proc.), a Shein zanotował wzrost o 477,6 tys. użytkowników (8,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 56 sekund (2,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Już 15 mln Polaków na Temu, zyskuje także Shein (TOP platform e-commerce)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janek
Ludzie kupują chiński chemiczny chłam, podróby i jednorazowe ciuchy, potem narzekają, że wokół tyle śmieci i zanieczyszczenie środowiska.
20 3
odpowiedź
User
Kupujący
Cieszy bardzo niski wynik Amazona (jako monopolista na Zachodzie lepiej że jest gdzieś z tyłu), martwią raczej wyniki Temu - jego genezami bezpieczeństwo nie jest jeszcze poznanie, lepiej żeby chinczyki aż tak się nie rozpychali na Europejskich rynkach, ale tu winni są sami Europejczycy którzy zaciągają wszystko z zewnątrz zamiast tworzyć własne marki i rozwiązania.
17 0
odpowiedź
User
konkurencja trwa mać
Bardzo się cieszymy na Januszy z allegro
2 2
odpowiedź