Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku podczas Świąt Bożego Narodzenia - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 12,20 proc., czyli o 6,73 proc. niższym niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,26 proc. udziału po wzroście o 0,98 proc.
Trzecie miejsce zajął TVN (8,73 proc. udziału, spadek o 3,43 proc.). Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, spadła z drugiej na czwartą pozycję. Jej udział zmalał o 26,36 proc. do 8,10 proc. Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TVN7 (4,22 proc., wzrost o 9,04 proc.). Na dziewiątym miejscu ulokowała się zaś TVP Rozrywka z wynikiem na poziomie 2,13 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiosna-w-tvn-od-polowy-lutego-w-polsacie-jak-zwykle-od-marca ##

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,25 proc. po wzroście o 8,28 proc. Stacja ta awansowała z miejsca drugiego. Z pozycji pierwszej na drugą spadł TVN, notujący zmniejszenie udziału o 5,36 proc. do 10,78 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (9,69 proc. udziału, wzrost o 3,75 proc.) i TVP2 (7,23 proc., - 28,49 proc.). Ósme miejsce zajął kanał muzyczny Polo TV, którego wynik poszedł do góry aż o 67,77 proc. do 2,03 proc.
Najwięcej widzów w Święta Bożego Narodzenia zgromadziły serwisy informacyjne TVP1 - „Teleexpress” nadany 26 grudnia br. obejrzało 4 mln widzów, a „Wiadomości” 25 grudnia br. wybrało 3,89 mln osób. Trzecia lokata należała do teleturnieju TVP1 „Jaka to melodia?”, który w Drugi Dzień Świąt śledziło 3,54 mln widzów, a oczko niżej znalazł się specjalny odcinek programu Jedynki „Rolnik szuka żony” (3,48 mln oglądających).

Dane o wigilijnych hitach, czasie oglądania telewizji w Święta i wydatkach reklamowych na kolejnej podstronie.
W top 10 programów nadanych 25 i 26 grudnia br. nie znalazł się żaden film, ale wśród topowych pozycji z wigilii pierwsze miejsce zajął kultowy już „Kevin sam w domu”. 24 grudnia br. w Polsacie obejrzało go średnio 4 mln osób przy udziale w całym rynku wynoszącym 30,76 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 - aż 38,44 proc. Na drugim miejscu znalazło się „Wielkie kolędowanie z Polsatem” (2,96 mln widzów).
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 44 minuty i 27 sekund. Było to o 8 minut i 51 sekund krócej niż rok wcześniej, ale jednak o 17 minut i 26 sekund dłużej niż dwa lata temu.
Podczas Świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 1,96 mln zł - wydał Cyfrowy Polsat. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 1,55 mln zł znalazł się Lidl (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).












