WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Puchar Konfederacji, Tour de Pologne, MŚ w lekkiej atletyce oraz Eurobasket na żywo w TVP

„Klan” stracił 490 tys. widzów, ale TVP1 pozostała liderem pasma. 59 mln zł z reklam

2017-06-14 A A A KOMENTARZE: 10 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Właśnie zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,81 mln widzów, o 490 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 59 mln zł. Najprawdopodobniej jesienią br. stacja pokaże nowe odcinki.

serial serial "Klan", fot. TVP / Facebook

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 29 sierpnia 2016 roku do 9 czerwca 2017 roku wyniosła 1,81 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 15,63 proc. wśród wszystkich widzów, 8,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,32 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany był w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 7 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 2,47 mln oglądających.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 490 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,30 mln oglądających przy udziale na poziomie 19,95 proc. w 4+ i 11,99 proc. w 16-49.

TVP1 w czasie emisji produkcji w zeszłym sezonie nadal była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,60 proc. udziału. Trzecia była TVP2 („Panorama”; 11,97 proc.), a czwarty - TVN („Szpital”; 11,83 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Oglądalność „Klanu” spada z roku na rok. W 2009 roku serial gromadził przed telewizorami 4,31 mln widzów, a wszystkie premierowe odcinki w 2012 roku miały już 2,92 mln oglądających. Z kolei od sezonu 2012/2013 (średnia widownia na poziomie 2,71 mln osób) do sezonu 2016/2017 (1,81 mln osób) oglądalność telenoweli spadła o 900 tys. osób.

Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że niemal każdy program z tzw. „wielkiej czwórki” w ostatnich latach zanotował duże spadki oglądalności ze względu na postępującą fragmentyzację rynku telewizyjnego. Średni udział samej TVP1 w 2009 roku w 4+ wynosił 20,82 proc., a w 2016 roku było to już 11,10 proc.

Najchętniej oglądany odcinek „Klanu” w historii serialu (począwszy od 22 września 1997 roku) został pokazany 23 lutego 1999 roku. Przed telewizorami zgromadził on aż 10,54 mln widzów. Ponad 10 mln oglądających przekroczyły cztery odcinki telenoweli. Wszystkie pięć topowych odcinków produkcji wyemitowano w sezonie 1998/1999.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2016/2017 wyniosły 59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polska potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl, że zamierza kontynuować serial, a nowe odcinki trafią na antenę Jedynki najprawdopodobniej tuż po wakacjach.

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,04 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Klan, TVP1

Komentarze (10) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia