Miesięcznik „Vita” znika z rynku po 19 latach. „Dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku”

Wydawnictwo Edipresse Polska zamyka magazyn o zdrowym stylu życia „Vita”, który istnieje na rynku od 1998 roku. 18 maja ukaże się ostatni numer pisma. Wydawca przenosi treści zdrowotne do miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness”.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Miesięcznik „Vita” znika z rynku po 19 latach. „Dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku”

„Vita” to pismo o zdrowiu i zdrowym stylu życia z naciskiem na profilaktykę zdrowotną oraz zdrowe odżywianie kobiety i jej rodziny. Miesięcznik „Vita” jest obecny na rynku od 1998 roku. Redaktor naczelną pisma była Urszula Zubczyńska.

Od 2015 roku Edipresse Polska pracowało nad udoskonaleniem formuły miesięcznika „Vita” - magazyn zyskał treści lifestylowe, nową szatę graficzną, większy format i objętość, a cena została podniesiona. W grudniu ub.r. magazyn zaczęła polecać Ewa Chodakowska, redaktor naczelna miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness” (wydawanego od kwietnia 2014 roku).

Do tej pory wydawnictwo traktowało „Vitę” jako poradnik z elementami lifestyle’u, który stanowi poszerzenie i uzupełnienie oferty czytelniczej „Be Active”. Wydawca zdecydował jednak o zamknięciu „Vity” i stworzeniu sekcji tematycznej pod tym brandem w magazynie Ewy Chodakowskiej. Oznacza to, że miesięcznik „Vita” znika po 19 latach obecności na rynku.

- Jest spora grupa czytelniczek, które kupują oba te pisma regularnie bądź na przemian, jednak zdecydowaliśmy się postawić na jeden magazyn, ale wzbogacić go o treści nakierowane na dbanie o zdrowie swojej i swojej rodziny. Zakup dwóch pism o zbliżonej tematyce oraz wysokiej cenie egzemplarzowej był dla czytelniczek znaczącym wysiłkiem finansowym, co nam sygnalizowały - wyjaśnia decyzję o zamknięciu „Vity” Ewa Redel-Bydłowska, dyrektor wydawnicza Edipresse Polska.

Wydawnictwo tłumaczy, że likwidacja „Vity” to naturalne dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku. - Reagujemy na zmiany rynkowe i oferujemy czytelnikowi najlepszą jakość za rozsądną cenę - podkreśla Redel-Bydłowska.

Redaktor naczelną „Be Active” pozostaje Ewa Chodakowska. Dotychczasowa szefowa redakcji „Vity” Urszula Zubczyńska kieruje platformą poradnikową wydawnictwa, w skład której wchodzą dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”.

Zamknięcie tytułu wiąże się ze zwolnieniami w wydawnictwie. Edipresse Polska zaznacza jednak, że część osób z redakcji „Vity” otrzymała propozycję pozostania w firmie i pracy przy innych projektach.

Ostatnie wydanie „Vity” (numer czerwcowy) ukaże się w sprzedaży 18 maja br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/miesiecznik-be-active-dietetyka-fitnes-udostepnia-aplikacje-do-zrobienia-wlasnej-okladki ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK