Maciej Wąsowicz: Obecna umowa z Tauronem nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami

- Moja praca dla Kompanii Węglowej była informacją jawną publicznie i nigdy tego nie ukrywałem Władze Tauronu rozpoczynając współpracę ze mną nie mogły o tym nie wiedzieć. Z kolei Jastrzębska Spółka Węglowa nie jest bezpośrednią konkurencją dla Taurona - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Wąsowicz, dyrektor biura komunikacji zewnętrznej i rzecznik prasowy Tauron Polska Energia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Maciej Wąsowicz: Obecna umowa z Tauronem nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami
Maciej Wąsowicz

Maciej Wąsowicz, wieloletni dziennikarz po odejściu z tego zawodu założył własną firmę - spółkę PR News. Od wiosny ub.r. jest kierownikiem zespołu komunikacji zewnętrznej w spółce Tauron Polska Energia.

Jak podał w poniedziałek „Dziennik Gazeta Prawna”, Wąsowicz w ub.r. jednocześnie - będąc rzecznikiem Tauronu - doradzał innym spółkom, w których udziały ma Skarb Państwa.

Jego firma PR News na początku czerwca ub.r. zawarła umowę z Jastrzębską Spółką Węglową na długoterminową obsługę w zakresie PR. Ponadto wiosną ub.r. Wydawnictwo Górnicze, którego głównym udziałowcem jest Kompania Węglowa (wiosną ub.r. przekształcona w Polską Grupę Górniczą) zawarło umowę z News dotyczącą wsparcia medialnego oraz komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w trakcie tworzenia Polskiej Grupy Górniczej.

Maciej Wąsowicz w odpowiedzi na pytania „DGP” stwierdził, że jego umowa z Tauron Polska Energia nie zakazuje mu prowadzenia własnej firmy świadczącej usługi PR. Z kolei kierownictwo Tauronu poinformowało, że nie wiedziało, że rzecznik spółki prowadzi dodatkową działalność.

Wąsowicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje, że jego spółka News prowadziła w ub.r. dwie akcje informacyjne.

Pierwszą dotyczącą przekształcenia Kompanii Węglowej w Polską Grupę Górniczą. - Odbywała się ona  między marcem a majem 2016 roku, czyli w okresie przed moim zatrudnieniem w Tauron Polska Energia - zaznacza.

Zdradza, że w codzienną pracę obsługi komunikacyjnej podczas przejścia Kompanii Węglowej do Polskiej Grupy Górniczej, zaangażowanych - na zlecenie News - było kilka podmiotów oraz wiele osób.  Trzeba było skonstruować i wdrożyć kanały komunikacji w Kompanii, która wcześniej właściwie nie porozumiewała się ze swoimi pracownikami.

- To zostało zrobione w błyskawicznym tempie.  Stworzyliśmy projekt pierwszej telewizji korporacyjnej w tej branży i wdrożyliśmy go. Dzięki niej teraz Polska Grupa Górnicza każdego dnia jest w kontakcie ze swoimi pracownikami - opowiada Maciej Wąsowicz.

Opowiada dalej, że w czasie przekształceń Kompanii Węglowej górnikom trzeba było pilnie wytłumaczyć, dlaczego prosi się ich o ustępstwa płacowe, w jakiej sytuacji finansowej jest ich spółka, co stanie się jeśli Polska Grupa Górnicza nie powstanie. - To jedna część pracy i jedna warstwa komunikacji. Do tego potrzebna była codzienna komunikacja z mediami, redagowanie przekazów, informacji prasowych, wywiadów, organizacja briefingów i konferencji prasowych. Trzecim elementem była  komunikacja w internecie - wspomina Wąsowicz. Dodaje, że ta praca została świetnie oceniona nie tylko przez badania ekwiwalentności, która była 100 krotnością wydatków poniesionych przez Kompanię Węglową. - Kampanię docenili też eksperci, dziennikarze a nawet pani redaktor pisząca artykuł na ten temat, która w wywiadzie dla TOK FM stwierdziła, że działania spółki News były "bardzo dobre i skuteczne" - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Wąsowicz.

Przypomina ponadto, że działania dla JSW były podjęte w bardzo trudnym dla Jastrzębskiej Spółki Węglowej momencie, kiedy jej akcje kosztowały kilkanaście złotych za sztukę. Spółka musiała komunikować w wielu kierunkach, na wielu polach. Po pierwsze z rynkiem - by ratować wycenę giełdową. Po drugie z pracownikami - by wyjaśnić im trudne i niepopularne procesy restrukturyzacyjne. Po trzecie z otoczeniem, które powinno wiedzieć, jakie działania dla ratowania swojej pozycji rynkowej prowadzi spółka giełdowa.

Ten proces był połączeniem komunikacji kryzysowej, komunikacji wewnętrznej, działań dotyczących komunikacji w internecie oraz media relations. Trwał kilka miesięcy. Badanie ekwiwalentności potwierdziły jego ponadmiarową skuteczność.  Naszą pracę poza ekspertami i dziennikarzami docenił rynek. Kiedy kończyliśmy współpracę akcje JSW kosztowały już 70 zł za sztukę - zwraca uwagę Maciej Wąsowicz. I dodaje: - Warto zaznaczyć, że JSW nie jest bezpośrednią konkurencyjną wobec Taurona, a umowa z firmą, w której aktualnie pracuje nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami, ani prowadzenia działalności gospodarczej - mówi.

Twierdzi, że obecnie - poza realizacją obowiązków wobec Tauron Polska Energia - nie współpracuje z żadną inną firmą.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online