Media i kibice nabrali się na fanpage „sekcji LGBT” Legii Warszawa

Na początku ubiegłego tygodnia na Facebooku pojawił się fanpage zrzeszający rzekomo homoseksualnych kibiców Legii Warszawa. Bardzo szybko zainteresowały się nim media, m.in. Superstacja i serwisy internetowe. Profil okazał się jednak żartem.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Media i kibice nabrali się na fanpage „sekcji LGBT” Legii Warszawa
Shutterstock.com

W czwartek 9 stycznia br. Superstacja wyemitowała materiał Grzegorza Łaguny poświęcony fanpage’owi o nazwie „CWKS LEGIA Sekcja LGBT”. Administratorzy tegoż profilu zamieścili na tablicy logo Legii z tęczową flagą, wklejali również zdjęcia całujących się mężczyzn z barwami klubowymi Legii na policzkach. Fotografie  podpisywano „najlepsi kibice”, a w informacji o profilu napisano, że jego celem jest otwarcie kibiców Legii na osoby ze środowisk LGBT, które „chcą brać aktywny udział w meczach ukochanej drużyny”.

Fanpage oraz treści, które się na nim pojawiały, bardzo nie spodobały się wielu kibicom drużyny piłkarskiej. „Profanacja godła!”, „Wyp***ć z tym!” - to tylko dwa spośród wielu komentarzy, które można było przeczytać pod wpisami.

Informację o fanpage’u powtórzyły za Superstacją czołowe portale internetowe, m.in. Gazeta.pl, Polskieradio.pl i Polskatimes.pl. W tekstach podawano, że homoseksualni kibice Legii Warszawa utworzyli profil na Facebooku i chcą dostępu do trybun. Z niektórych serwisów, np. z Wprost.pl, wiadomość o „tęczowych” kibicach już usunięto.

W sobotę portal Gazeta.pl opublikował rozmowę z Adamem, rzekomym twórcą profilu. Jak podaje serwis, rozmowa została przeprowadzona przez komunikator internetowy Skype, bo chłopak nie chciał spotkać się z dziennikarzem. -  Zaraz pojawią się głosy, że to podpucha, że fanpage stworzyli pewnie poznaniacy z Lecha. Ale ja naprawdę jestem kibicem Legii, gejem. Stronę założyłem, żeby zacząć dyskusję, bo przy Łazienkowskiej chcę się czuć swobodnie z moim facetem - powiedział Gazeta.pl Adam.

Również w sobotę fanpage „CWKS LEGIA Sekcja LGBT” został zamknięty. Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl, profil był dowcipem użytkowników młodzieżowego forum Karachan.org. Dotarliśmy do screenshota z tego zamkniętego forum prezentującego rozmowę o profilu. Wynika z niej, że założyciel i administrator fanpage’a jest związany z Karachan.org. Użytkownicy forum cieszą się, z tego że ich dowcip pojawił się w telewizji i został potraktowany na poważnie przez duże media. Zastanawiają się również, co zrobić dalej z tą „akcją”.

- Nie sp*** tego, niech wszystko wygląda legitnie, a dopiero jak będzie over 9000 lajków to można coś odp****ć - pisał w czwartek jeden z użytkowników. - Jak będzie w ch** lajków to niech admin stworzy konto na FB przez proxy, nada swoim kontem prawa admina i parę dni później wrzuci fake kontem twardą cenzopapę. Jest potencjał - apelował.

grafika

Czym jest Karachan.org? To anonimowe i zamknięte forum obrazkowe, z którego korzysta się bez zakładania konta. Ma liczne zabezpieczenia, które uniemożliwiają postronnym obserwowanie rozmów, a służy m.in. do zamieszczania memów opartych na czarnym humorze. Jego użytkownikami jest głównie młodzież w wieku szkolnym.

Na Facebooku w niedzielę pojawił się już kolejny profil o nazwie „CWKS LEGIA Sekcja LGBT”. Znajdują się na nim takie same zdjęcia i wpisy o podobnej treści co na poprzednim. Prawdopodobnie również jest dowcipem Karachan.org.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012