Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream

Holding marketingowo-technologiczny Mediacap przedstawił swoją strategię rozwoju na najbliższe trzy lata. Firma chce, żeby roczne wpływy z jej platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wzrosły do 76 mln zł, a zysk EBITDA - do 21 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

W swojej strategii Mediacap zwraca uwagę, że według danych PwC polski rynek reklamy internetowej wzrośnie z 0,3 mld zł w 2010 roku do 1 mld zł w 2019 roku, a najszybciej zyskującym segmentem będzie wideo, ze średniorocznym wzrostem wynoszącym 36 proc.

- Od kilku lat oglądalność telewizji linearnej konsekwentnie spada, podczas gdy globalna oglądalność YouTube’a tylko w ciągu ostatnich trzech lat wzrosła aż pięciokrotnie. Już teraz YouTube każdego miesiąca dociera do 16 mln Polaków, a video staje się dominującym formatem komunikacji online. Analitycy spodziewają się podwojenia skali segmentu wideo online w ciągu najbliższych dwóch lat, do poziomu 0,5 mld złotych - wylicza firma. - Dalsza cyfryzacja marketingu w naturalny sposób pociągnie za sobą inwestycje w analitykę big data, opartą o machine learning i cloud. To właśnie w te trendy wpisuje się nowa strategia Mediacap - dodaje.

Mediacap chce się skupić na rozwoju swoich trzech podmiotów: Opinie.pl, TalentMedia i Plastream. Pierwszy to internetowa platforma badawcza, wokół której firma od trzech lat rozwija usługi z zakresu analizy danych, realizacji badań rynku i automatyzacji procesów marketingowych. Dwa tygodnie temu przejęła platformę do monitoringu mediów społecznościowych BrandSpy, którą będzie integrować z Opinie.pl.

51 proc. udziałów sieci youtuberskiej TalentMedia zostało kupione przez Mediacap w marcu br. za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie). Firma zakłada, że już w przyszłym roku TalentMedia generować będzie ponad 20 proc. jej wszystkich wpływów marketingowych, a do 2020 roku ma stać się największą siecią MCN w Europie Środkowo-Wschodniej.

Z kolei Plastream to zautomatyzowane rozwiązanie do analityki i monetyzacji treści video oparte o rozwiązania cloud i machine learning. Mediacap zapowiada, że to narzędzie - umożliwiające m.in. łączenie wideo online z konkretnym produktem i automatyczne przekierowanie konsumenta do wskazanej platformy zakupowej - będzie oferowane klientom na całym świecie w modelu abonentowym jako SaaS (Software as a Service). Firma prognozuje, że w 2020 roku Plastream wygeneruje 20 mln zł przychodów przy rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 50 proc.

Mediacap chce, żeby w przypadku Opinie.pl wpływy wzrosły z 9,3 mln zł w ub.r. do 22,7 mln zł w 2020 roku, a zysk EBITDA - z 1,9 do 5,7 mln zł. TalentMedia ma zanotować w tym okresie wzrost wpływów z 5,1 do 33,8 mln zł i EBITDA z 0,2 do 5,1 mln zł, a Plastream - z 0,3 do 20 mln zł wpływów i 0,2 do 10 mln zł EBITDA.

W efekcie firma zamierza mieć w 2020 roku z tych trzech platform 76,5 mln zł wpływów (oznacza to ich średnioroczny wzrost o 51 proc.) i 20,7 mln zł zysku EBITDA (przy średniorocznym wzroście o 27 proc.).

grafika

W minionym kwartale Mediacap zanotował 11,94 mln zł wpływów ze sprzedaży (co oznacza minimalny wzrost w porównaniu do 11,9 mln zł rok wcześniej) i 16 tys. zł zysku netto (wobec 467 tys. zł w pierwszym kwartale ub.r.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"