SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gremi Media stawia na rozwój subskrypcji. Michał Kaczmarski nowym dyrektorem

Michał Kaczmarski od 1 października obejmie funkcję członka zarządu e-Kiosk, a także nowo utworzone w strukturach Gremi Media stanowisko dyrektora subskrypcji i e-commerce. Będzie odpowiadał za obszar subskrypcji i e-commerce, realizując strategię rozwoju oferty cyfrowej. Kaczmarski przez ostatni rok związany z Infor PL, wcześniej pracował w Agorze.

- Rozwój oferty subskrypcyjnej jest naszym priorytetem. Rzetelne i obiektywne dziennikarstwo „Rzeczpospolitej” przyciąga miliony do naszego serwisu RP.pl - to ogromny potencjał, który wkrótce zamienimy na przychody B2C. Przyjście Michała Kaczmarskiego do Gremi Media i e-Kiosku to wielkie wzmocnienie naszego zespołu. Wszyscy będziemy czerpać z jego doświadczenia w rozwoju ofert subskrypcyjnych – powiedział Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media.

– Cieszymy się, że do zespołu e-Kiosk dołącza tak wysokiej klasy specjalista. Jesteśmy liderem e-wydań prasy w Polsce, nasze portfolio zawiera już ponad 600 pozycji, współpracujemy z większością rodzimych wydawców. Chcielibyśmy zagospodarować ten potencjał i wyjść z ofertą nowych produktów subskrypcyjnych. To będzie zadanie dla Michała - powiedział Łukasz Piela, prezes E-Kiosk SA.

Michał Kaczmarski pracował w Infor PL i Agorze

Michał Kaczmarski digitalem oraz e-commerce zajmuje się od 15 lat. Do września 2022 r. pełnił funkcję dyrektora e-commerce w Infor PL ,gdzie odpowiadał za sprzedaż w kanale digital m.in. subskrypcji cyfrowych “Dziennika Gazety Prawnej” W latach 2014-2021 był związany z wydawnictwem Agora, gdzie zajmował się rozwojem biznesu subskrypcyjnego „Gazety Wyborczej” na stanowisku zastępcy dyrektora strategii online (2016-2021) i koordynatora e-commerce (2014-2016).

Kaczmarski jest absolwentem kierunku edukacja medialna i informatyczna na Uniwersytecie Zielonogórskim. Posiada też dyplom Executive Master of Business Administration wydany przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.

Gremi Media wydaje m.in. dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport” i ich serwisy internetowe www.rp.pl, www.parkiet.com, www.sportdziennik.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk oraz KancelarieRP.

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media przy wzroście skonsolidowanych przychodów o 1 proc. do 25,35 mln zł zanotowała spadek skorygowanej EBITDA z 6,85 do 4,52 mln zł i zysku netto z 4,68 do 1,71 mln zł. Tłumaczyła to wzrostem kosztów, m.in. wskutek skokowych podwyżek cen papieru.